تولید فرآورده درمان بیماری سالک توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد

محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به ساخت فرآورده درمان بیماری سالک تحت عنوان ژل موضعی نانولیپوزومال آموفوتریسین B شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر محمود رضا جعفری رییس مرکز تحقیقات نانوفناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دارو که مراحل مطالعات بالینی آن با کمک مرکزآموزش و پژوهش بیماریهای پوست و جزام دانشگاه علوم پزشکی تهران در کشور انجام شده است در بهمن سال ۱۳۹۶ به تائید سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت رسید.

وی با اشاره به اینکه ژل موضعی نانولیپوزومال آمفوتریسین B با نام تجاری سینا آمفولیش برای درمان بیماری سالک وارد بازار ایران شده است، افزود: درمان رایج سالک با تزریق آمپول های گلوکانتیم به صورت عضلانی و یا موضعی می باشد که متاسفانه پاسخ به درمان بسیار پایین است و مقاومت دارویی نیز بسیار دیده می شود.

رییس مرکز تحقیقات نانوفناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش عدم پاسخ بالینی بیماران مبتلا به سالک در برابر تزریق گوکانتیم و عدم پذیرش مناسب تزریق های مکرر توسط بیماران به ویژه کودکان که درصد بالایی از مبتلایان را تشکیل می دهند یکی از مشکلات جدی در درمان سالک است.

دکتر جعفری بیشترین میزان سالک در کشور را از نوع سالک روستایی دانست و گفت: راحتی در مصرف، قابلیت استفاده توسط بیمار و تاثیر بالای درمان این دارو در درمان هر دو نوع سالک روستایی و شهری از مزایای سینا آمفولیش می باشد.

انتهای پیام// م.م

ساخت داروی جدید توسط محققان علوم پزشکی مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
رضا حسيني
۱۹:۰۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
سلام خسته دوست من بخاطر گزیده مگس دچار عفونت سالک شده ودر تهران داروی سالک نیست من چگونه آمپول یا کرم موردنظرمان را تهیه کنم