ادعای لیندسی گراهام: ترامپ در دوره نخست ریاست جمهوری مسئله کره شمالی را حل می‌کند

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا مدعی شد دونالد ترامپ در دوره نخست ریاست جمهوری به مسئله کره شمالی درباره برنامه‌های هسته‌ای‌اش پایان می‌دهد.

ادعای لیندسی گراهام: ترامپ در دوره نخست ریاست جمهوری مسئله کره شمالی را حل می کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی در مصاحبه روز گذشته (یکشنبه) با شبکه «فاکس نیوز» مدعی شد دونالد ترامپ در دوره نخست ریاست جمهوری‌اش می تواند به بحران کره شمالی درباره برنامه هسته‌ای‌اش پایان دهد.

وی در این خصوص مدعی شد: «پرزیدنت ترامپ سه روز پیش به من گفت که هر چه سریعتر می خواهد به گونه ای به این مسئله پایان دهد که به نفع هر دو طرف باشد. ترامپ فکر می کند که این امکان وجود دارد؛ او به تهدیدی که کره شمالی برای کشور آمریکا بوجود آورده است در دوره نخست ریاست جمهوری‌اش پایان می دهد و زمانی که این اتفاق افتاد من درباره آن به شما خواهم گفت.»

دونالد ترامپ قرار است 12 ژوئن با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی درباره برنامه هسته ای این کشور در سنگاپور ملاقات کند. اما کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد اگر آمریکا همچنان بر خلع سلاح هسته ای یک جانبه تأکید داشته باشد، نشست آتی با این کشور را لغو خواهد کرد. کره شمالی همچنین هشدار داد که به دلیل ادامه رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا ممکن است دیدار برنامه ریزی شده رهبر این کشور با دونالد ترامپ لغو شود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین اعلام کرده بود در پی بهبود روابط دو کره، رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا یک اقدام تحریک آمیز محسوب می شود. در نتیجه کره شمالی دیدار سطح بالای مقامات دو کره را که قرار بود چهارشنبه هفته گذشته برگزار شود، به تعویق انداخت. پیونگ یانگ همچنین پیشتر اعلام کرده بود هرگز در ازای تجارت با آمریکا از برنامه هسته ای خود دست نخواهد کشید.

پیش از این مشاور امنیت ملی کره جنوبی که در رأس یک هیئت مهم برای ارسال پیامی از سوی رهبر کره شمالی به واشنگتن رفته بود، اعلام کرد دونالد ترامپ در ماه مه با کیم جونگ اون دیدار می کند. اشتیاق آمریکا برای ملاقات با رهبر کره شمالی تاکنون بسیاری از قانونگذاران این کشور را متحیر کرده است.

انتهای پیام/

ادعای سناتور آمریکایی درباره حل بحران کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار