سهم ۵.۲ درصدی کرمان ازاشتغالزایی تعاونی‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: تا پایان سال ۹۶ تعداد ۷۰۸۳۵ تعاونی در کل کشور در حال بهره برداری است و منجر به اشتغال بیش از یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفرشده و سهم اشتغال استان کرمان از این تعاونی‌ها ۵/۲ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت:از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۴۱۴۱ تعاونی در کشور ایجاد شد و سهم استان کرمان ۲۲۱ تعاونی معادل ۵ درصد تعاونی‌های تشکیل شده کشور بوده است.

رضا اسماعیلی اظهارکرد: برای حمایت از تولید کنندگان محصولات از جمله کشاورزی گلخانه‌ای، نان خانگی، مرغداران، زنبورداران تعداد ۷ تعاونی تامین نیاز تشکیل گردید و برای افزایش قدرت چانه‌زنی برای برطرف شدن مشکلات آنان هدفگذاری شده است.

وی ادامه داد: از ۱۰ هزارو ۱۰۴ تعاونی بانوان کشور ۷۱۲ تعاونی در استان کرمان فعال است که ۷ درصد تعاونی‌های کل کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: تعاون باید به انداره یک بخش خصوصی دارای بازار بورس و شرایط صادرات و واردات باشد.

وی با بیان اینکه اداره کل تعاون ورفاه اجتماعی استان کرمان در سال ۹۶ رتبه چهارم را درکشور در زمینه تشکیل تعاونی بعداز استان‌های فارس وخراسان رضوی، خوزستان را به خود اختصاص داده است.

اسماعیلی افزود :در کل کشور ۹۲ هزارو ۹۴۴ تعاونی فعال است که ۵ درصد ازاین تعاونی‌ها به تعداد ۵۰۶۱ در استان کرمان فعال می‌باشند.

انتهای پیام/ی

فعالیت 5هزارو 61تعاونی در کرمان

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار