همکاری بیش از هزار عامل افتخاری زکات در خراسان شمالی

مدیر کل کمیته امداد استان گفت: در حال حاضر هزار و ۶۴۲ عامل افتخاری زکات با کمیته امداد خراسان شمالی همکاری دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازبجنورد؛ عباس اهرابی مدیر کل کمیته امداد استان خراسان شمالی درجلسه شورای زکات استان خراسان شمالی که با حضور نماینده، ولی فقیه و سایر نمایندگان عضو دبیرخانه این شورا برای تبیین برنامه‌های زکات در سال ۹۷ برگزار شد ، افزود: در حال حاضر هزار و ۶۴۲ عامل افتخاری زکات با کمیته امداد خراسان شمالی همکاری دارند.
دبیر شورای زکات استان اظهار کرد: هم اکنون ۵۹ مبلغ مقطعی و ۱۶۹ مبلغ افتخاری در زمینهٔ جمع‌آوری و ترویج فرهنگ زکات در استان فعال هستند.
اهرابی با بیان این که در سال گذشته کشاورزان و دامداران ۲۶۰ روستای استان هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات به این نهاد اهدا کردند ، افزود: از مجموع زکات پرداختی هفت میلیارد تومان آن زکات واجب و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب زکات فطریه به کمیته امداد خراسان شمالی اهدا شده است.
وی بیان کرد: ۶۱ درصد از مبالغ زکات سال گذشته برای نیاز محرومان در سرفصل‌های مسکن ، اشتغال ، درمان ، جهیزیه ، تحصیلی و کمک‌ معیشت هزینه شده است.
مدیر کل کمیته امداد استان گفت:  ۳۹ درصد از کل زکات نیز برای ساخت و تعمیر پروژه‌های عمرانی روستا‌های پرداخت‌کننده زکات هزینه شد.
آیت‌الله یعقوبی نماینده ، ولی فقیه خراسان شمالی نیز در این جلسه با تأکید بر ارائه دستاورد‌های حوزه زکات به مردم گفت: ارائه مستندات هزینه کرد زکات به مردم می‌تواند زمینه اساسی در ترویج فرهنگ زکات باشد.
آیت‌الله یعقوبی با اشاره به اینکه تبلیغات و اطلاع‌رسانی در میان مردم، نقش مؤثری در نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه دارد، افزود: باید برنامه‌ریزی لازم بین کمیته امداد، بهزیستی و همچنین دفتر امام‌جمعه برای ساماندهی جمع‌آوری و همچنین توزیع آن بین محرومان انجام شود.
وی با اشاره به ساماندهی صندوق‌های جمع‌آوری فطریه مؤسسات خیریه در استان گفت: ضروری است دقت لازم برای جانمایی و نصب صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطریه در استان انجام شود.
انتهای پیام/ ب


سال گذشته کشاورزان و دامداران خراسان شمالی هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات به کمیته امداد اهدا کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.