چین تعرفه خودرو وارداتی از آمریکا را کاهش خواهد داد

کمیسیون تعرفه گمرکی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد از ابتدای ماه جولای سال ۲۰۱۸، این کشور میزان تعرفه وارداتی بر خودرو و قطعات آن از آمریکا را کاهش خواهد داد.

چین تعرفه خودرو وارداتی از آمریکا را کاهش خواهد دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، روز سه شنبه کمیسیون تعرفه گمرکی شورای دولتی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور تصمیم دارد تا تعرفه‌های وارداتی بر خودرو و قطعات آن را از اول ماه جولای کاهش دهد.

در بیانیه‌ی شورای تعرفه گمرکی چین آمده است: به منظور گسترش اصلاحات و آغاز و پیشبرد اصلاحات ساختاری با هدف‌گذاری در بخش عرضه، ارتقا و تقویت صنعت خودرو و پاسخگویی تقاضای مصرف‌کنندگان و افراد عادی جامعه، از ابتدای ماه جولای سال 2018 تعرفه مربوط به واردات خودروها و قطعات آن کاهش خواهد یافت.

مطابق با بیانیه کمیسیون تعرفه گمرکی 135 نوع تعرفه مربوط به خودروها با کاهش ده درصدی از سطح 25 به 15 درصد کاهش خواهد یافت. در عین حال چهار نوع تعرفه خودرو نیز از 20 درصد به 15 درصد کاهش خواهد داشت. همچنین 79 تعرفه مربوط به واردات قطعات خودرو قرار است به 6 درصد کاهش  یابد.

در پی سفر هفته گذشته هئیت نمایندگان چین به واشنگتن دو طرف اعلام کردند که آنها به توافق بر سر مباحث تجاری دست یافته‌اند. بنا به اعلام دو طرف مقامات پکن و واشنگتن توافق کردند تا میزان صادرات کالاهای تولید آمریکا به چین افزایش یابد.

در میان تنش‌های تجاری صورت گرفته میان چین و آمریکا در ماههای اخیر، واشنگتن چین را به سبب اعمال تعرفه‌های بیش از حد بر خودرو، که خودروسازان آمریکایی را در شرایط نامناسبی قرار داده است، مورد انتقاد قرار داده بود. بنا به آمار و ارقام گمرکی چین واردات خودرو و قطعات آن از آمریکا در سال 2017 به سطح 15 میلیارد دلار رسیده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شرافت
۱۹:۵۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
از وجود کارشناسان جوان فرهیخته کشورمان جلب مشارکت داشته باشیم
همانند
دکتر احسان رازانی دکترای استراتژی وامنیت:استادیار علوم سیاسی:
دکتر احسان رازانی دکترای روابط بین المللی آسیا (کشور مالزی)متخصص (ایران - چین )
دکتر احسان رازانی دکترای روابط بین المللی
آسیا متخصص (ایران - چین )
آخرین اخبار