کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر در خراسان شمالی

فرمانده نیروی انتظامی استان گفت: در سال گذشته بیش از یک تن و ۴۱۵ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ سردار علیرضا مظاهری فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این که در سال گذشته ۲۶ عملیات مشترک و تعامل با استان‌های دیگر انجام شد، افزود: در این مدت بیش از یک تن و ۴۱۵ کیلوگرم ماده مخدر کشف شد که نیمی از این کشفیات سهمیه خراسان شمالی بود.
وی اظهارکرد: در سال گذشته هزار و ۴۱۳ قاچاقچی خرده فروش و هزار و ۱۴۱ معتاد دستگیر و ۱۵ باند اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر و ۶۹ خودرو و موتورسیکلت در استان توقیف شد.
سردار مظاهری از افزایش ۹ درصدی کشفیات مواد مخدر در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ خبر داد و گفت:  افزایش ۳۲ درصدی تریاک ، افزایش ۲۵ درصدی مواد نیمه صنعتی ، افزایش ۱۸۵ درصدی کراک و سایر مواد مخدر صنعتی با رشد ۶۶ درصدی در مقایسه با سال ۹۵ در استان همراه بوده است.
وی همچنین بیان کرد: در سال جاری ۳۸۲ کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.
سردار مظاهری افزود: امسال با انجام عملیات‌های مشترک با استان‌های خراسان رضوی و جنوبی ، قم و کرمان سهم کشفیات استان خراسان شمالی ۴۰۹ کیلوگرم بوده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان بیان کرد: ۴۱۸ نفر عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر، خرده فروش و معتاد در استان ذستگیر شدند.
وی در ادامه ایجاد امنیت اجتماعی و روانی در حوزه دانشجویی و دانش آموزی ، طرح تشدید جمع آوری معتادان متجاهر، پاکسازی مناطق آلوده و برخورد با معتادان خرده فروش را از برنامه‌های این دستگاه اجرایی در استان برشمرد.
انتهای پیام/ ب

افزایش ۹ درصدی کشفیات مواد مخدر سال گذشته در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.