نظارت ۶۳ بازرس بهداشتی بر مراکز مواد غذایی در خراسان شمالی

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی گفت: ۶۳ بازرس بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان نظارت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازبجنورد؛نوروزیان مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی با بیان اینکه طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان ویژه ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان ۶۳ بازرس بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان نظارت می‌کنند.

وی افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان برخی از فعالیت‌های خاص همانند تهیه و فروش مواد غذایی از جمله زولبیا، بامیه، آش و حلیم آغاز شده، به همین منظور نظارت، کنترل و بازرسی بهداشتی از مراکز و اماکن مرتبط با مواد غذایی در راستای جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های ناشی از غذا و آب تشدید می‌شود.

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: حضور فعال بازرسان از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۲ شب بسته به موقعیت مکانی و زمانی متغییر است و از ساعت ۲۲ شب تا ۸ صبح نیز به صورت آنکال و در صورت گزارش تخلف در محل حضور خواهند یافت.

نوروزیان افزود: هماهنگی‌های لازم با شهرداری، نیروی انتظامی و مراجع قضایی به‌منظور برخورد قانونی با متخلفان و دستفروشان عرضه کننده مواد غذایی نیز صورت گرفته است.

وی گفت: شهروندان در صورت داشتن شکایت و مشاهده تخلف موارد را می‌توانند به سامانه ۱۹۰ جهت رسیدگی اطلاع دهند.

انتهای پیام/آ


نظارت بهداشتی بر مواد غذایی استان در ماه مبارک رمضان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.