پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ممنوعیت صادرات دام زنده به صلاح دامدار نیست

یک مقام مسئول با اشاره به صادرات بره های سنگین وزن به کشورهای همسایه گفت:ممنوعیت صادرات دام زنده برای دامداران تبعاتی در بر خواهد داشت.

ممنوعیت صادرات دام زنده به صلاح دامدار نیستمنصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از ممنوعیت صادرات دام زنده اظهار کرد: اگرچه صادرات دام زنده بر روی قیمت گوشت قرمز تاثیری ندارد، اما شنیده ها حاکی از آن است که معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی به منظور مدیریت عرضه و تقاضا به طور موقت صادرات دام زنده را ممنوع اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه بره های سنگین وزن (بدون مشتری در بازار داخل) به بازارهای هدف صادر می شود،افزود:ممنوعیت صادرات مشکلات متعددی برای دامداران در برخواهد داشت.

 رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده بیان کرد: با توجه به آنکه صادرات دام به منظور مدیریت عرضه و تقاضا به صورت مشروط در ازای واردات انجام می شد، از این رو این موضوع  هیچ گونه تاثیری در روند افزایش قیمت گوشت در بازار نخواهد داشت.

پوریان فعالیت واسطه ها و دلالان در چند ماه اخیر را دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت در بازار دانست و گفت: با وجود آنکه عرضه زایش های بره برای دامدار صرفه اقتصادی ندارد، تنها سودجویی واسطه ها و دلالان و اظهارات برخی قصابان مبنی بر کمبود دام زنده ، تنش هایی در بازار گوشت ایجاد کرده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده در پایان سخنان خود با بیان اینکه ممنوعیت صادرات دام به بخش های مختلف سیستم دامپروری آسیب وارد می کند، تصریح کرد: با وجود صادرات مشروط دام در ازای واردات گوشت قرمز، تا حدودی از تنش های بازار کاسته شد اما ممنوعیت صادرات مجدد دام زنده موجب خواهد شد دامداران جنوب کشور و حاشیه شهرها  به سبب خشکسالی با مشکلات متعددی روبرو شوند.

انتهای پیام

ممنوعیت صادرات دام به بخش های مختلف سیستم آسیب می زند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
هرچه زودتر جلوی قاچاق گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
حمیده
۱۸:۵۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
چرا مدتی ران گوسفندی بسته بندی در بازار توزیع نمیشه
آخرین اخبار