معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در حال حاضر 770 زندانی جرائم غیر عمد در اردبیل در زندان های استان اردبیل به سر می برند.

یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان افزود: امسال هم مثل سال های گذشته جشن گلریزان روز دوشنبه 7 خرداد ماه مصادف با 12 ماه مبارک رمضان در سالن ولایت استان اردبیل برگزار می شود.

وی در ادامه به وجود 770 زندانی جرائم غیر عمد در زندان های استان اردبیل اشاره کرد و گفت: سال گذشته با تلاش ستاد دیه استان و مشارکت مردمی خیرین 437 زندانی جرائم غیر عمد با مبلغی بالغ بر 30 میلیارد تومان از زندان های استان آزاد شده و به آغوش خانواده برگشتند که از این 30 میلیارد تومان 8 میلیارد تومان را شکات گذشت کرده ، یک میلیارد تومان را مددجویان خودشان تهیه کرده و بقیه مبالغ از طریق ستاد دیه کشور و استان و یا تسهیلات مالی پرداخت شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: از تعداد زندانیان آزاد شده در سال گذشته 149 نفر از زندان اردبیل ، 94 نفر از زندان مشگین شهر با مبلغ 6 میلیارد تومان ، 27 نفر از زندان خلخال با مبلغی 4 میلیارد تومان ، 33 نفر از زندان گرمی با مبلغ 2 میلیارد تومان آزاد شده اند .

خدادادی گفت: از زمان افتتاح ستاد دیه استان اردبیل که 16 سال می گذرد تاکنون بیش از 3 هزار و 192 نفر زندانی جرائم غیر عمد از زندان های استان اردبیل آزاد شده اند.

وی به زیاد بودن تعداد زندانیان جرائم غیر عمد در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: بیش از 19 درصد از زندانیان استان اردبیل مربوط به محکومین مالی است و این در حالی است که میانگین کشوری زندانیان جرائم غیر عمد 7 درصد می باشد.

انتهای پیام/ح  

جشن گلریزان در اردبیل برگزار می شود

برچسب ها: زندانی ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.