صهیونیست‌ها درباره وضعیت جبهه داخلی خود چه می‌گویند؟

روزنامه رای الیوم امروز در گزارشی به وضعیت جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در برابر هرگونه عملیات محور مقاومت علیه این رژیم پرداخت.

آنچه اسرائیلی‌ها از وضعیت جبهه داخلی خود می‌گویندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه رای الیوم در شماره امروز خود در گزارشی به قلم زهیر أندراوس از شهر ناصره به بررسی سخنان مسئولان رژیم اسرائیل درخصوص وضعیت جبهه داخلی دربرابر هرگونه حمله‌ای پرداخت و نوشت: برکسی پوشیده نیست عمق اسرائیل به اذعان تل آویو در معرض تهدید موشک های ایرانی و سوری و موشک های حماس و حزب الله قرار دارد که برد آنها به راکتور هسته‌ای دیمونا می رسد.

موشک های حماس قادر است که منطقه "غوش دان" به عنوان عصب مرکزی اسرائیل را فلج کند. همچنین به گفته منابع امنیتی بلندپایه در اسرائیل، جنبش حماس موشک هایی در اختیار دارد که می تواند فراتر از حیفا در شمال (فلسطین اشغالی) را هدف قرار دهد.


بیشتر بخوانید: سردرگمی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در پی هدف قرار گرفتن مواضع این رژیم در جولان اشغالی


در همین راستا، عمیر پرتس وزیر سابق امنیت اسرائیل که تجاوز علیه لبنان در تابستان سال 2006 میلادی را هدایت می کرد، در جلسه دیروز کمیسیون مالی پارلمان اسرائیل درخصوص استحکام بخشیدن به جبهه شمالی گفت که باید از همه مازاد پول برای پر کردن خلا های موجود در استحکام جبهه داخلی بویژه در شمال (فلسطین اشغالی) بهره برداری کنیم.

به نوشته روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، پرتس که از حزب اردوگاه صهیونیست است، افزود: بحث درباره پرداخت 420 میلیون دلار فقط در سه ماهه اخیر برای استحکام بخشیدن به جبهه شمالی است.

در همین راستا، اسرائیل هارئیل از سران شهرک نشین در کرانه باختری رود اردن که به مدت 15 سال ریاست به اصطلاح شورای شهرک نشینان را برعهده داشته است، سکوت خود را شکست و در واکنش به تلاش سران اسرائیل برای ایمن جلوه دادن عمق اسرائیل در مقاله ای در روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: واکنش های نامناسب اسرائیلی ها در شمال (فلسطین اشغالی) در سایه شلیک موشک در جنگ دوم لبنان و فرار گروهی ساکنان منطقه نقب در جنوب (فلسطین اشغالی) در جریان موشک باران حماس در تابستان سال 2014 میلادی ثابت کرد که جبهه داخلی اسرائیل از قدرت پایین و نگران کننده‌ای در مقابله با شرایط برخوردار است.

هرئیل گفت: از زمان جنگ ژوئن 1967 میلادی اسرائیل از سیاست گرفتن ابتکار عمل و پیش دستی کردن دست برداشت و وارد لاک تدافعی شد. این تئوری با اظهارات اویگدور لیبرمن وزیر جنگ کنونی اسرائیل همخوانی دارد که اخیرا تاکید کرد اسرائیل از سال 1967 میلادی در هیچ جنگی پیروز نشده است.

در همین راستا، شاوول شای کارشناس و تحلیلگر امور راهبردی اسرائیلی به روزنامه صهیونیستی "اسرائیل الیوم" گفت: در جنگ جاری در مرز سوریه و لبنان برای از بین بردن گروههای مسلح بویژه جبهه النصره و داعش، یک همکاری عملیاتی بین ارتش های لبنان و سوریه و حزب الله درحال شکل گیری است که به طور مستقیم بر اسرائیل تاثیر می گذارد.

وی افزود: کنترل ارتش سوریه و حزب الله بر مرز سوریه و لبنان فاکتور دیگری است که عملیات راهبردی ایران برای ایجاد یک گستره جغرافیایی از تهران تا بیروت را کامل می کند، لذا این استقرار، تهدیدی راهبردی برای اسرائیل به شمار می رود.

وی افزود: موفقیت نبرد کنونی باعث کنترل حزب الله و ارتش سوریه بر مرز سوریه و لبنان خواهد شد.

این تحلیلگر صهیونیست نوشت: اسرائیل نبرد طولانی و پیچیده‌ای را برای جلوگیری از انتقال جنگ افزارهای پیشرفته از سوریه به حزب الله لبنان را مدیریت می کند و این واقعیت جدید (کنترل ارتش سوریه و حزب الله بر مرز سوریه و لبنان) اجرای این ماموریت را برای اسرائیل دشوار می کند.

وی در پایان نوشت: این همکاری می تواند در آینده علیه اسرائیل بکار رود و در نتیجه استحکام روابط بین ارتش لبنان و حزب الله ایجاب می کند که اسرائیل در این مسئله بازنگری کرده و خواهان توقف کمک تسلیحاتی به ارتش لبنان شود و اسرائیل باید تحولات سریع در جبهه شمالی را از بیم زیان دیدن منافع امنیتی حیاتی خود پیگیری کند.

برای اثبات ضعف جبهه داخلی اسرائیل فقط کافی است یادآور شویم که چند هفته پیش، شبکه اول تلویزیونی اسرائیل به تهدیداتی که منطقه حیفا را احاط کرده است؛ پرداخت. در آنجا شمار زیادی از کارخانه‌های شیمیایی وجود دارد. یونا یاهف رئیس شهرداری حیفا گفت که "اگر منطقه حیفا در معرض موشک های دشمن قرار گیرد؛ فاجعه‌ای به تمام معنا به بار خواهد آمد".

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.