معاون آب و خاک وزیرجهاد کشاورزی مطرح کرد؛

سرمایه گذاری دولت تدبیر و امید در بخش آب

معاون آب و خاک وزیرجهاد کشاورزی گفت:هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر وامید در بخش آب سرمایه گذاری نکرده است .

سرمایه گذاری دولت تدبیر و امید در بخش آب

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام علیمراد اکبری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به این که تغییر رژیم بارش و تغییر اقلیم منجر به کاهش آب و افزایش تبخیر می گردد ، براستفاده درست از منابع موجود تأکید و بیان کرد : آب و بیکاری می تواند مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد نماید که لازم است با برنامه ریزی درست بر این چالش ها غلبه کنیم .

معاون آب و خاک وزیرجهاد کشاورزی با اشاره به این که در سال های گذشته در بخش آب و خاک استان 442 میلیارد تومان در استان هزینه شده است افزود: مبلغ 423 میلیارد تومان نیز برای هزینه کرد در این بخش در سال 97 در نظر گرفته شده است .

وی با اشاره به این که به احتمال قریب به یقین پروژه های آب و خاک استان مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی در مهرماه به پایان می رسند، از توجه استاندار ایلام در زمینه اختصاص اعتبار مناسب از محل منابع استانی به بخش آب تشکر کرد.

اکبری با اشاره به این که نیازمند مدیریت بهره برداری مناسب از پروژه های بخش آب و خاک هستیم اظهارکرد: چنانچه به نحو مناسب از این پروژه ها بهره برداری نکنیم به اهداف مدنظرمان دست پیدا نخواهیم کرد.

وی ضمن تأکید بر تکمیل زنجیره تولید در استان اضافه کرد: ما باید از کشت سنتی فاصله بگیریم و نگاه ما از مزرعه به سفره و از جمله سفره های خارجی باشد .

وی همچنین با اشاره به این که ایلام ظرفیت بالایی در زمینه تولید گلخانه ای دارد ادامه داد: در تلاش هستیم در مرحله ی اول شرکت های گلخانه ای را در سطح 100 هکتار در استان راه اندازی کنیم .

انتهای پیام/ د

سرمایه گذاری در بخش آب ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.