مرندی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رفتارهای آمریکا در قبال برجام مصرف داخلی دارد/انزوا انتهای راه برای ترامپ است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رفتارهای ترامپ در قبال برجام را می توان تا حدودی برای مصرف داخلی دانست.

منش ترامپ  به انسجام داخلی را کمک می کندسید محمد مرندی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات وزیر خارجه آمریکا و رفتارهای خارج از عرف واشنگتن در قبال برجام، اظهار کرد: رفتارهای ترامپ در قبال برجام را می توان تا حدودی برای مصرف داخلی دانست با هدف اینکه  جمهوری خواهان موضع خود را تقویت کنند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد:کمک های مالی برخی افراد تندرو و زمینه سازی  برای روند جدید در روابط فلسطین و اسرائیل  نیز از دیگر دلایل اظهارات سخیف  پمپئو  در مورد ایران  است.

وی با اشاره به اینکه تضعیف ایران هدف روشنی برای کاخ سفید است، تصریح کرد: دولت قبلی آمریکا نیز همین دستورالعمل را به شکل دیگری دنبال می‌کرد، اما ترامپ مانند اوباما حساب شده عمل نمی کند و مثل  او به دنبال ائتلاف سازی  با سایر سیاستمداران جهان نیست.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رفتار رئیس جمهور کنونی آمریکا از دید  سران کشورهایی همچون چین و روسیه چندان مطلوب نیست، به طوری که انزوا انتهای راه برای ترامپ است .

مرندی با بیان اینکه در شرایط کنونی جایگاه منطقه ای ایران مطلوب است، افزود:منش ترامپ به گونه ای است که انسجام داخلی را  افزایش می‌دهد، در حالیکه اوباما در ایجاد شکاف و فتنه توانمندتر عمل می کرد. هر چند شرایط برای ما آسان نخواهد بود اما کار برای آمریکا به راحتی پیش نخواهد رفت.

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد:اروپا نسبت به خطوط قرمز ایران در مذاکرات به خوبی تفهیم شده است و بعید به نظر می رسد آمریکا  را در این مسیر همراهی کند، چراکه برجام  به لحاظ هویت سیاسی برای آنها دارای اهمیت  فراوانی  است. 

انتهای پیام/

سِتِ پایانی برجام؛ پیش شرط‌های ایران برای بروکسل‌نشینان

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار