چندین طرح و پروژه جدید در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود

وزیر نیرو گفت: با اجرای چندین طرح و پروژه جدید در نقاط مختلف استان بوشهر، زیرساخت‌های تامین منابع آبی در این استان تقویت می‌شود.

چندین طرح و پروژه جدید در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، رضا اردکانیان صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت‌های تامین منابع آبی تلاش‌های خوبی صورت گرفته و چند طرح مهم در استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی سد خائیز تنگستان یکی از برنامه‌هایی است که در این سفر دنبال می‌کنیم که نقش مهمی در تامین آب بخشی از حق آبه نخیلات منطقه و بهبود وضعیت کشاورزی خواهد داشت.

وزیر نیرو بیان کرد: سد خائیز از نوع خاکی است که در مدت ۳۶ ماه با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال ایجاد خواهد شد و هزینه آن از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود.

وی همچنین از آغاز ساخت سد دشت پلنگ در شهرستان دشتی خبر داد و خاطرنشان کرد: سد مخزنی دشت پلنگ سالانه ۴۶ میلیون متر مکعب آب تنظیمی آشامیدنی، صنعت، کشاورزی و حقابه زیست محیطی را تامین می‌کند.

اردکانیان ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از سد باغان به شهر و روستاهای شهرستان جم است که با ۲۷ کیلومتر طول با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان اجراء می‌شود.

وی افزود: در این سفر همچنین از روند اجرایی سد دالکی در دشتستان بازدید کرده و در نشست با مسئولان صنعت آب و برق استان بوشهر شرایط تابستان پیش‌رو بررسی می‌شود.

وزیر نیرو گفت: عملیات اجرایی دو طرح سد خاییز تنگستان و دشت پلنگ دشتی و خط انتقال آب از سد باغان به شهرستان جم با سرمایه‌گذاری ۹۲۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/م

زیرساخت‌های تامین منابع آبی در استان بوشهر تقویت می‌شود

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.