تایوان دو بمب‌افکن چینی را نزدیک خاک خود رهگیری کرد

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد دو بمب‌افکن چینی که اطراف این جزیره در حال پرواز بودند، رهگیری شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی جروزالم پست، روز جمعه نیروی هوایی تایوان دو بمب افکن چینی را که اطراف جزیره تایوان به پرواز درآمده بودند، رهگیری کرد.

چند ساعت پیش از آن و در پی قطع روابط یک متحد آفریقایی تایپه با این جزیره، مقامات تایوان اعلام کرده بودند در برابر فشارهای چین، تسلیم نخواهند شد.

جزیره تایوان یکی از حساس‌ترین مناقشات ارضی چین به شمار می‌رود. چین جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و متعهد شده است با هرگونه اقدام به منظور جدایی تایوان از خاک خود مقابله کند.

تنش‌ها میان تایوان و چین در ماه‌های گذشته تشدید شده است. مقامات چین معتقدند ممکن است «تسای این ون»، رئیس جمهور تایوان، قصد تلاش برای استقلال این جزیره از سرزمین اصلی چین را داشته باشد.

تسای که در سال 2016 به عنوان رئیس جمهور تایوان فعالیت خود را آغاز کرد، اعلام کرده است می‌خواهد شرایط کنونی را حفظ کند اما از امنیت تایوان دفاع خواهد کرد و تحت فشار چین قرار نخواهد گرفت.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد در ساعات اولیه روز جمعه، دو بمب افکن اچ-6 چینی از فراز کانال «باشی» که تایوان را از فیلیپین جدا می‌کند، عبور کرده اند و در اطراف جزیره تایوان به پرواز درآمده اند.

وزارت دفاع تایوان گفت هواپیماهای تایوان بمب افکن‌های چینی را رهگیری و بر فعالیت آن‌ها نظارت کردند. این نهاد همچنین اعلام کرد بمب افکن‌های چینی در حال انجام ماموریتی آموزشی بوده اند.

تا زمان انتشار این خبر، چین درباره این مسئله اظهارنظر نکرده است. چین پیشتر اعلام کرده بود این ماموریت‌ها که تعداد آن‌ها نیز رو به افزایش است، به منظور رساندن پیامی به تایوان مبنی بر خودداری از انجام فعالیت‌های جدایی‌طلبانه اجرا می‌شود.

روز پنجشنبه، بورکینا فاسو اعلام کرد روابط دیپلماتیک خود را با تایوان قطع خواهد کرد و به این ترتیب، تایوان دومین متحد دیپلماتیک خود را از دست داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، حوادث بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار