فرمانده ناتو: به دنبال تقویت توان برای مهار روسیه هستیم

فرمانده کل نیروی نظامی ناتو در اروپا اعلام کرد این سازمان به منظور مهار روسیه به دنبال افزایش نیرو‌، هواپیما‌های جاسوسی و منابع در اروپاست.

فرمانده ناتو: به دنبال تقویت توان برای مهار روسیه هستیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «کرتیس اسکاپاروتی»، فرمانده کل نیروی نظامی ناتو در اروپا، اعلام کرد به منظور حفظ برتری نظامی آمریکا و مهار روسیه با توجه به برنامه‌های مسکو برای نوسازی ساختار ارتش این کشور، به دنبال نیرو‌های بیشتر، هواپیما‌های جاسوسی بیشتر و افزایش منابع در اروپا است.

ژنرال کرتیس اسکاپاروتی، رئیس فرماندهی نیرو‌های آمریکایی و نیز فرمانده کل نیروی نظامی ناتو در اروپا، شب گذشته پس از دیدار با مقامات ارشد دفاعی از سراسر اروپا اعلام کرد مهار و بازدارندگی روسیه یکی از وظایف اصلی و محوری وی در این سمت است.

وی به خبرنگاران گفت: ممکن است منابعی که هم اکنون بر مبارزه با تروریسم تخصیص یافته است، به سمت دیگری هدایت شود.

اسکاپاروتی افزود: «به لحاظ ساختار نیرو‌ها در هریک از حوزه‌ها ضرورت افزایش نیرو وجود دارد، تقویت نیرو‌های آمریکایی در بخش‌های معینی از نیروی هوایی، زمینی و دریایی به من کمک خواهد کرد تا در انجام وظیفه خود یعنی بازدارندگی و مهار روسیه بهتر عمل کنم و برای شناخت نحوه فعالیت و عملکرد مسکو در موقعیت بهتری قرار بگیرم».

وی تصریح کرد ارتش آمریکا از سامانه‌های هشداردهنده و کنترل هوایی کافی در اروپا برخوردار است، ولی با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی و دیگر ملزومات خاص، او خواستار استقرار هواپیما‌های بیشتر جاسوسی، نظارتی و شناسایی در اروپا شده است.

این ژنرال آمریکایی گفت: با دیگر سران و مقامات ارشد نظامی درباره لزوم هماهنگی بهتر تلاش‌ها در مبارزه با تروریسم به منظور رهاسازی منابعی که بتوان از آن در جهت مقابله با «چالش‌های فزاینده روسیه و چین» بهره برداری کرد، گفتگو کرده است.

در دیدار سه روزه فرماندهان ارشد نظامی و مقامات دفاعی ناتو در ویسبادن در مجاورت فرانکفورت آلمان، مذاکرات فشرده‌ای در زمینه تغییر ماهیت تهدیدات، پیشرفت در مبادله اطلاعات و تلاش‌ها به منظور هماهنگی بهتر میان نهاد‌های دولت‌های مربوط صورت گرفت.

اسکاپاروتی تاکید کرد بهبود روند مبادله اطلاعات میان دولت آمریکا و متحدان این کشور در اروپا در طول یکسال گذشته به مقامات کمک کرده است تا بسیاری از حملات بالقوه را خنثی سازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار