معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت مطرح کرد؛

افزوده شدن ۶ بالگرد به اورژانس کشور/ فوت سالیانه ۴۰ هزار ایرانی بر اثر حوادث ترافیکی/ مردم دسترسی مطلوبی به مراکز درمانی ندارند

صدر‌السادات گفت: امکانات بیمارستان‌های ما با توجه به شرایط طبیعی کشور مناسب نیست و مردم دسترسی مطلوبی به مراکز درمانی ندارند.
 
افزوده شدن 6 بالگرد به اورژانس کشور/ فوت سالیانه ۴۰ هزار ایرانی بر اثر حوادث ترافیکی/ مردم دسترسی مطلوبی به مراکز درمانی ندارندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید علی صدر‌السادات معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم رونمایی از 6 فروند بالگرد هوایی اورژانس کشور که در فرودگاه پیام کرج برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در کشورمان سالیانه 40 هزار نفر به دلیل حوادث ترافیکی فوت می‌کنند که اکثر تصادفات مربوط به جاده‌ هاست.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت ادامه داد: علی‌رغم کارهای زیادی که در خصوص اصلاح جاده، وسایل نقلیه و فرهنگ مردم انجام شده است ولی مشکلات جدی وجود دارد و متاسفانه سالیانه هموطنان زیادی جان خودشان از دست می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ایران جزو 20 کشور پهناور دنیا محسوب می‌شود، افزود: امکانات بیمارستان‌های ما با توجه به شرایط طبیعی کشور مناسب نیست و مردم دسترسی مطلوبی به مراکز درمانی ندارند.

امداد هوایی اولویت طرح تحول نظام سلامت است

صدرالسادات عنوان کرد: امداد هوایی در طرح تحول نظام سلامت یکی از اولویت‌های مهم محسوب می‌شود تا دسترسی همگان به مراکز درمانی فراهم شود و وزیر بهداشت از سال 95 تاکید زیادی داشتند تا این امکان به صورت غیر نظامی در سازمان وزارت بهداشت ایجاد شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تحریم‌ها مشکلاتی را برای ایران در زمینه خرید بالگرد ایجاد کرده بود، افزود: ما برای خرید بالگرد با شرکت‌های مختلفی مذاکره کردیم اما به دلیل مسائل تحریم مجبور شدیم که اقدام به خرید بالگرد‌های دست دوم اما با شرایط فنی مناسب کنیم و خوشبختانه تا به این لحظه 6 فروند بالگرد خریداری شده است که از این تعداد 2 فروند هنوز وارد کشور نشده است.

وی با اشاره به اینکه بالگرد‌های خریداری شده به وسیله 90 درصد از اورژانس‌های هوایی دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، تاکید کرد: برای خرید بالگردهای اورژانس هوایی با بخش خصوصی خرید خدمتی وارد عمل شدیم و برای اینکه این کار در وزارت بهداشت نهادینه شود اقدام به تشکیل یک سازمان کرده‌ایم.

صدرالسادات ادامه داد: خرید بالگرد‌های هوایی اورژانس با سرمایه‌گذاری یکی از شرکت‌های حوزه سلامت پایه‌گذاری شده و اکثر سهام این شرکت متعلق به این وزارتخانه است و من امیدوارم که این کار در آینده توسعه پیدا کند.

راه‌اندازی فرودگاه‌ فناوری‌های نوین

در ادامه مراسم برندی مدیر عامل فرودگاه پیام گفت: 2 حوزه آی‌سی ‌تی و تجهیزات پزشکی جزو اولویت‌های فرودگاه پیام محسوب می‌شود و در سال گذشته در حوزه‌های پزشکی، درمان و هایتک سرمایه‌گذاری‌های خوبی شده است؛ آمادگی داریم از پتانسیل مسائل ویژه اقتصادی فرودگاه پیام استفاده کامل را ببریم.

وی ادامه داد: طراحی‌های خوبی در زمینه راه‌اندازی فرودگاهی مبتنی بر فناوری‌های نوین شده است که با تصویب این کار در شورای مناطق آزاد 30 هکتار زمین برای این کار در نظر گرفته می‌شود.

برندی یادآور شد: آمادگی داریم تا زیرساخت‌های لازم را برای فعال‌سازی ابعاد جدید ایجاد کنیم تا بتوانیم قدم‌های خوبی در راستای ماموریت‌های وزارت بهداشت برداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار