در کشور ما سنت و مدرنیته در تقابل باهم هستند

مدیر گروه معماری و شهرسازی دانشگاه تهران گفت: متاسفانه در کشور ما سنت و مدرنیته در تقابل باهم دیده می شوند.

در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ سیدمحسن حبیبی مدیر گروه معماری و شهرسازی دانشگاه تهران درهمایش بزرگداشت هفته میراث فرهنگی در کرمانشاه گفت:از آنجایی که سنت همیشه خود را با نوآوری همراه می کند پس در تقابل با مدرنیته نیست، بلکه در تعامل با آن قرار دارد.

وی گفت: 180 کشور عضو سازمان ملل به سه دسته کشورهای هزاره ای،کشورهای صده ای و کشورهایی با کمتر از 50 سال عمر تقسیم می شوند.

حبیبی افزود: 10 کشور عضو این سازمان کشورهای هزاره ای هستند که این کشورها در واقع وامداران میراث جهانی هستند.

وی همچنین با بیان اینکه در دنیا سه نوع شهر وجود دارد، عنوان کرد: شهرهای اول در متون جهانی شهرهایی هستند که قبل از انقلاب صنعتی بوجود آمده اند، این شهرها عمدتا تصویر خود را از آسمان گرفته اند و فرم آنها تابع سنت است.

حبیبی ادامه داد: شهرهای دوم، شهرهایی شبیه به هم هستند و این یک ایراد بزرگ است، زیرا این شهرها بی شناسنامه اند و آشفته در اندیشه و عمل.

وی شهرهایی که از سال 1980 بنا شده اند را شهرهای گروه سوم نام برد و افزود: این شهرها تعریف جدیدی از شهر ارائه می دهند. به این معنی که مردم به تولید فضاهای سنتی در آنها روی می آورند و ترکیبی از مدرن و سنت است.

حبیبی خاطرنشان کرد: آنچه را که به عنوان باز آفرینی و مرمت شهری از آن یاد می شود تلاش دارد که شهر نشانه های قرن 21 و درعین حال نشان های هزاره ها را در خود داشته باشد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

سنت همیشه خود را با نوآوری همراه می کند

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار