راهکارهای دوری از دروغ؛

آثار راستگویی بر نَفس انسان + فیلم

یکی دیگر از راهکار‌های دوری از دروغ، رجوع به وجدان است؛ که باید به فوائد راستگویی از نظر روحی، اجتماعی و آثار اُخروی آن توجه کنیم .

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای دوری از گناهان و رسیدن به قرب الهی آنکس که بیشتر می تواند در این راه همراه انسان باشد،‌ در وهله اول خداوند و سپس خود انسان است.

یکی دیگر از راهکارهای دوری از دروغ،‌ رجوع به وجدان و نفس خود است؛‌ابتدا باید به فوائد و آثار راستگويي از نظر روحي و اجتماعي و معنوي و آثار اُخروي آن توجه كنيد و همچنين پستي و ذلت دروغگويي را در نظر بگيريد و ببينيد آيا واقعاً كسي كه براي يك مسأله ناچيز دروغ مي گويد آيا در مقابل ذلت و پستي و نابودي روح و ايمان و وجدان خود واقعاً سود كرده است ؟

 

*از طریق جستجوگر گوگل(https://www.google.com/)همه مطالب درباره ماه رمضان را پیدا کنید. ( اینجا کلیک کنید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
شخصاً توصیه میکنم که برویم دنبال هزاران حدیث و روایت دیگه در باب خود سازی و در حال حاضر دور این - راستگویی - رو خط بکشیم . البته اشتباه نشه ، نمیگم دروغ بگیم که کلید همه بدی هاست . خیر ، ولی یه جورایی به قول منبری ها راستش رو هم نگیم . این یک فن و هنره و تجربه لازم داره . مکتبیها بهش میگن " توریه " . یعنی جوری مطلب رو بگو که نه دروغ گفته باشی و نه راستش و نه گناه کنی . متخصصین خوبی در این رشته داشتیم و داریم