با تلاش خیران انجمن حمایت از زندانیان کهگیلویه وبویراحمد در سال گذشته 32 زندانی از زندان های استان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ اسماعیل جمیاری با بیان اینکه از محل کمک های خیران این استان، 300میلیون ریال برای آزادی زندانیان پرداخت شد گفت: اداره کل زندان های استان در سال گذشته برای 750 نفر از اعضای خانواده زندانیان دوره‌های آموزش پیشگیری از طلاق و ارتقای مهارت های زندگی برگزار کرد.
وی همچنین از کمک بیش از 2 میلیاردو 500 میلیون ریال کمک نقدی و یا غیر نقدی انجمن های حمایت از زندانیان یاسوج، گچساران و دهدشت خبر داد و گفت: این حمایت ها در قالب سبد کالا بصورت موردی به خانواده زندانیان نیازمند استان کمک شد.
مدیر کل زندان‌ها و نائب رئیس ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:مشکلات روحی و روانی از تبعات منفی عدم حمایت از خانواده های زندانیان است که می توان  طلاق، ترک تحصیل فرزندان زندانی و روی آوردن آنان به مشاغل کاذب و تکدی گری و نیز انواع آسیب های دیگر فرهنگی، اجتماعی را نمونه بارز این آسیب ها و مشکلات برشمرد.
وی اظهار کرد: در بحث زندانیان و خانواده زندانیان باید نگاه انسان دوستانه به این خانواده ها فارغ از نوع جرم حاکم شود.
جمیاری اطلاع رسانی و فرهنگ سازی جهت حمایت مادی و معنوی از خانواده زندانیان را ضروری دانست و اظهار داشت: کمک خیرین و نیز کمیته امداد حضرت امام (ره) از این خانواده ها قابل تحسین است.
وی ابراز کرد: با توجه به اینکه تعدادی از خانواده زندانی های این استان زیر پوشش این نهاد حمایتی نیستند و تعدادی که هم قرار دارند این میزان هزینه پاسخگوی نیاز آنان نیست ، لازم است دولت با تخصیص اعتبارات ویژه این خانواده ها را تحت حمایت قرار دهد.
جمیاری گفت: خوشبختانه سازمان زندانها اقدامات گسترده ای تاکنون در زمینه حمایت از خانواده زندانیان انجام داده است.
600 نفر از زندانیان جرائم مالی و غیر عمد در زندان‌های این استان چشم انتظار کمک‌های نیکوکاران برای آزادی از زندان هستند.

 انتهای  پیام/غ

 حمایت از زندانیان

برچسب ها: زندان ، خیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.