اجرای طرح مرمت برج و باروی شهر تاریخی توس با بودجه 7 میلیاردی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: از بودجه 16 میلیاردی اختصاصی به شهر تاریخی توس در مرحله اول، 7 میلیارد تومان برای اجرای طرح مرمت برج و باروی توس درنظر گرفته شده است.

اجرای طرح مرمت برج و باروی شهر تاریخی توس با بودجه 7 میلیاردیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ ابوالفضل مکرمی‌فر افزود: بودجه 16 میلیاردی که از طرف دولت به بازسازی منطقه توس اختصاص یافته، پرداخت می‌شود و از برنامه‌های این اداره کل می‌توان به احیای شهر تاریخی توس، رونق گرفتن آرامگاه فردوسی و تبدیل آن به منطقه گردشگری است.

وی افزود: در حال پیگیری تهیه طرح و اجرای جلوخانه آرامگاه فردوسی هستیم و در نظر داریم جلوخان آرامگاه فردوسی را به مساحت 6 هکتار با مشارکت شهرداری بازپیرایی کنیم وطرح نهایی جلوخانه آرامگاه فردوسی برای باغ مفاخر و مشاهیر توس در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: طرح مرمت و بازپیرایی حصار تاریخی شهر توس در حال انجام است و  این حصار به طول 7 کیلومتر شهر تاریخی توس را به وسعت 360 هکتار دربرمی‌گیرد و چهار دروازه دارد.

 

مکرمی فر گفت: مرمت حصار تاریخی شهر توس یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مرمتی است و شهر تاریخی توس با چهار دروازه رودبار، مرو، نیشابور و رزان به مناطق اطراف ارتباط داشته، با 106 برج از این دیوارها و شهر محافظت می‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: مرمت بنای هارونیه، تکمیل پوشش حفاظتی مسجد توس، ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی و مرمت برج اخنگان از پروژه‌های ما برای مراحل بعدی است.

 

مکرمی فرادامه داد: این برنامه‌ها در سال 97 اجرایی و عملیاتی می‌شود و اقدامات پیش زمینه آن انجام شده است.

انتهای پیام// ف.غ

 

 

حصارشهر تاریخی توس 360 هکتار وسعت دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.