رئیس پلیس فتا استان همدان تاکید کرد:

لزوم نظارت بیشتر والدین بر فعالیت فرزندان در فضای سایبر

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: دختر نوجوانی که در قالب خرید‌های اینترنتی از حساب پدرش به صورت غیرمجاز برداشت کرده بود، توسط کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی شد.

لزوم نظارت بیشتر والدین بر فعالیت فرزندان در فضای سایبربه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر اینکه فردی ناشناس به صورت اینترنتی اقدام به سرقت از حساب وی کرده شناسایی عامل یا عاملان سرقت اینترنتی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به مستندات موجود مبنی بر اینکه به صورت اینترنتی از حساب شاکی مبلغ ۱۰ میلیون ریال سرقت شده بود تحقیقات کارشناسان این پلیس در فضای مجازی آغاز و سرانجام مشخص شد سرقت اینترنتی از حساب شاکی توسط دختر وی انجام گرفته است.

رئیس پلیس فتا استان همدان با بیان اینکه دختر شاکی تنها ۱۵ سال سن داشت، گفت: انگیزه وی از سرقت اینترنتی از حساب پدرش خرید‌های اینترنتی بود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه تبعات ارتکاب جرم توسط فرزندان گریبان‌گیر والدین است بر نظارت بیشتر والدین بر فعالیت فرزندانشان در فضای سایبر تاکید کرد و افزود: آگاهی والدین و خانواده‌ها از مهارت‌های زندگی و نحوه تربیت فرزندان، موجبات ارتقای سطح آگاهی افراد خانواده شده و به نوعی موجبات نزدیکی فرزندان به والدین می‌شود. بزه‌های اتفاق افتاده در فضای مجازی، اکثرا به علت عدم آگاهی والدین از خطرات اینترنت و فضای مجازی برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه در اختیار گذاشتن اطلاعات بانکی به فرزندان می‌تواند تهدیدات فراوانی در پی داشته باشد، گفت: کودکان با توجه به تجربه کم خود به راحتی در دام مجرمان سایبری افتاده و نه تنها در این هنگام سرمایه شما به یغما رفته بلکه احتمال اخاذی‌های دیگر از فرزند شما وجود دارد؛ لذا به هیچ عنوان اطلاعات بانکی خود را در اختیار فرزندان کم سن و سال خود نگذارید.

سرهنگ سرخوش‌نهاد در پایان گفت: همچنین کاربران در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار