سهم ۶۰ درصدی زنان خراسان در ورزش‌های همگانی

رئیس هیات ورزش‌های همگانی خراسان رضوی گفت:۶۰ درصد از ورزش‌های همگانی خراسان، در اختیار بانوان خراسانی است.

سهم 60 درصدی زنان خراسان در ورزش‌های همگانیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛رضا آذریان در نشست خبری هیات ورزش‌های همگانی استان افزود: از مجموع 13 هزار و 800 سهم 60 درصدی زنان خراسان در ورزش‌های همگانی ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده در ورزش‌های همگانی استان هشت هزار و 800 نفر و معادل 60 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه از میان 2 هزار باشگاه ورزشی فعال در این استان 80 درصد وابسته به هیات‌های ورزشی استان هستند گفت: استقبال مناسبی از باشگاه‌های ورزشی دررشته‌هایی مانند بدن سازی و رشته‌های جدید و متنوع از این دست انجام شده که مخاطبان آنان اغلب بانوان هستند به گونه‌ای که سال گذشته 300 باشگاه جدید درخواست مجوز فعالیت کرده اند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی خراسان رضوی افزود: فعالیت خراسان رضوی در زمینه آموزش، ایجاد اشتغال و فعالیت ورزش‌های همگانی را در جایگاه نخست دانست و گفت: با توجه به اینکه این باشگاه‌ها فعالیت اقتصادی و اشتغال زایی خوبی در استان داشته اند از این روند حمایت می‌کنیم.

آذریان افزود: براساس اعلام اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر باشگاه فقط مجاز به ثبت نام 2 مربی در سامانه مورد نظر آن اداره است با این حال برخی باشگاه‌های بزرگ تا 150 مربی را در اختیار گرفته اند که نشان از رشد فعالیت باشگاه‌های ورزشی بویژه در زمینه ورزش بانوان دارد.

وی گفت: بر فعالیت باشگاه‌ها در زمینه بکارگیری مربی آموزش دیده، دریافت شهریه مصوب و عدم فروش مواد مکمل به صورت مستمر نظارت می‌شود و تاکنون چند باشگاه ورزشی که اقدام به فروش دارو و مکمل‌های تغذیه‌ای می‌کردند نیز تعطیل شده اند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی خراسان رضوی گفت: 32 هیات ورزش‌های همگانی در کشور فعالیت دارد که خراسان رضوی در رتبه بندی فدراسیون پس از تهران و فارس با فاصله اندک در جایگاه سوم قرار دارد.
 
انتهای پیام//ع.ع
 

نشست خبری رئیس هیات ورزش‌های همگانی خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.