نمایندگان مجلس در صددند با تصویب طرحی مشکل سوخت صیادان اروندکناری را برطرف کنند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛عزیزالله شهبازی فرماندار ویژه آبادان در نشست بررسی مشکلات صیادان اروندکنار گفت: امکانات این بندر رضایت بخش نیست، از سرمایه گذاران صاحبنام برای تجهیز بندر، رونق صیادی و اشتغالزایی در اروندکنار دعوت کرده ایم و امیدواریم در آینده وضعیت بهتری را در این منطقه شاهد باشیم.    

وی با تاکید بر اینکه هیچ نیروی حراستی نباید مانع صید صیادان مجاز در اروندرود شود از یگان های انتظامی و امنیتی خواست با متخلفان برخورد کنند.

فرماندار ویژه آبادان افزود: برای جلوگیری از تخریب اکوسیستم آبی منطقه در برخی از نقاط اروندرود و در بازه زمانی خاصی از سال قانون ممنوعیت صید برای صیادان ایرانی اعمال می شود اما صیادان عراقی به راحتی از محدوده مرزی عبور می کنند و به صید بی رویه می پردازند .

عامر کعبی نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اداره شیلات در اروندکنار سالهاست نتوانسته مشکلات صیادان را در بخش های مالیاتی و بیمه ای، ذخایر آبزیان و کمک هزینه های خرید ادوات صیادی برطرف کند. 

وی با اشاره به قاچاق ۹۷ درصدِ سوخت، از مسیرهای غیردریایی افزود: به بهانه مبارزه با قاچاق سوخت و جلوگیری از نابودی گونه های دریایی مشکلات زیادی برای صیادان منطقه به وجود آمده است.

انتهای پیام/ د

بررسی مشکلات صیادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.