نشست علمی قرآن و کتاب‌خوانی در کانون فرهنگی و هنری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روستای چشمه شیرین از توابع شهرستان بدره با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان اجرایی و فرهنگی برگزار شد.

فعالیت ۸۵ کتابخانه عمومی کانون‌های مساجد در ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام،اعلام کرد: یکی از سیاست‌های ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد توجه ویژه به فرهنگ کتاب‌خوانی است.

وی افزود: در حال حاضر تمام کانون‌های مسجد استان دارای کتابخانه باز در فضای مسجد بوده و حدود 85 کتابخانه عمومی مخزن دار و دارای مجوز با بیش از 5 هزار جلد کتاب در سطح کانون‌های مساجد استان فعالیت دارند.

چراغی پوربا اشاره فعالیت کتابخانه کانون حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روستای چشمه شیرین، گفت: در این کتابخانه بیش از 10 هزار جلد کتاب وجود دارد که در ایام مختلف سال به‌ویژه در طول تابستان، اوقات فراغت و ماه مبارک رمضان پذیرای علاقه‌مندان و جوانان روستایی در راستای مطالعه و بهره‌مندی از کتاب‌های دینی و علمی است.

چراغی پور، بابیان اینکه این کتابخانه در بخش هندمینی از توابع شهرستان بدره قرار دارد، اظهار کرد: فعالیت جوانان و نوجوانان در جوار مساجد به‌عنوان مهم‌ترین واصلی‌ترین پایگاه‌های ترویج فرهنگ دینی زمینه‌ساز توسعه فرهنگ دینی و به‌ویژه توجه به فعالیت‌های کتابخانه‌ای به‌ویژه در مناطق روستایی است.

وی افزود: مکان و فضای این کتابخانه به‌صورت رایگان از طرف مردم این روستا و خیرین در اختیار کانون فرهنگی و هنری قرارگرفته و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز نسبت به تجهیز آ ن به اقلام کتابخانه‌ای ازجمله میز، قفسه، کتاب، رایانه و نرم‌افزارهای کتابداری اقدام لازم را به عمل‌آورده است.

عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، نیز در این نشست با اشاره به اهمیت کتاب و مطالعه در دنیای امروز، گفت: باوجود ظهور فناوری‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی و بستر فضای مجازی، اما هنوز کتاب جایگاه ویژه‌ای در میان مردم جهان دارد و هیچ فناوری نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد.

وی، با اشاره به توجه دین مبین اسلام و قرآن کریم به کتاب و کتاب‌خوانی، یادآور شد: اهمیت کتاب‌خوانی در اسلام به‌قدری است که معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل‌شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم و علم توأم شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ابراز کرد: تجلیل از مؤلفان و نویسندگان کتاب در استان، برپایی نمایشگاه‌های کتاب در طول سال و ایام مختلف و همچنین نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور ناشران کشوری، نشست‌های نقد و بررسی کتاب، حمایت از نویسندگان و مؤلفان و اهدای کتاب به کتابخانه‌ها و حمایت از فعالیت‌های کتابخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ازجمله فعالیت‌های این اداره کل در راستای توسعه فرهنگ مطالعه است.

گفتنی است در این مراسم از 10 نفر از فعالان کتاب و کتاب‌خوانی این روستا و از اعضای کانون فرهنگی و هنری با حضور عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مسئولان فرهنگی شهرستان تجلیل شد.

 

انتهای پیام/اس

 

 

فعالیت کانون های مساجد در ایلام

برچسب ها: معرفی کتاب ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.