تب کریمه کنگو در چهارمحال و بختیاری مشاهده نشد

تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در استان چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون هیچ موردی از ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این استان گزارش نشده است.

سید راشد جزایری با بیان شیوع تب کریمه کنگو در فصول بهار و تابستان افزود: در حال حاضر این بیماری در مناطق مرزی کشور گسترش یافته است.

وی اضافه کرد: تب کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری مشترک بین انسان و دام با عامل انتقال ویروس است که از طریق گزش کنه، خون، فرآورده‌های خونی و ترشحات منتقل می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: این بیماری برای دام و انسان واکسن پیشگیری ندارد و در صورت تشخیص به موقع، درمان دارویی ضد ویروسی به مدت یک یا دو هفته برای فرد مبتلا انجام می‌شود.

وی افزود: ضد عفونی دامداری‌های سنتی و صنعتی از طریق سموم و استفاده از حمام ضد کنه برای دام‌ها در کاهش آلودگی و شیوع این بیماری موثر است.

جزایری از مردم خواست: برای تهیه گوشت قرمز به مهر دامپزشکی توجه و از خرید گوشت و دام از مراکز غیر معتبر خودداری نمایند.

وی یادآور شد: کارکنان کشتار‌گاه‌ها، دامداران، قصاب‌ها، کارکنان بیمارستان‌ها و بانوان خانه‌دار بیش از دیگران در معرض تب کریمه کنگو هستند که باید با رعایت بهداشت فردی، از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

کوفتگی بدن، سر درد، تب بالای ۴۰ درجه، مشکلات گوارشی، اسهال و استفراغ، و خونریزی از نقاط مختلف بدن مانند دهان، بینی و دستگاه تناسلی از علایم بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است.

انتهای پیام/خ

شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار