کد خبر: ۶۵۴۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
کد خبر : ۶۵۴۷۸۳۱
معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مطرح کرد؛

میراب‌زاده ایجاد نقشه راه مبتنی بر تحول را گامی اساسی برای حرکت در مسیر داشتن دانشگاه‌های بدون مرز دانست.

بسته‌های تحول و نوآوری نقشه راه دانشگاه‌های علوم پزشکیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آرش میراب‌زاده معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در نشست هم اندیشی اعضای هیأت علمی بیان کرد: باید مفاهیم دانشگاه نسل سوم و چهارم و ساختار آن برای اعضای هیأت علمی تکرار شود تا اساتید به اهمیت آن اشراف پیدا کنند همچنین برای داشتن دانشگاه بدون مرز باید نگاهی بدون مرز داشته باشیم اما  اکنون فقط خودمان را می‌بینیم و اجازه نمی‌دهیم چیزی فراتر از تفکر ذهنی ما در عرصه دانشگاهی وارد شود.

وی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر دانشگاه‌های کشور برای رسیدن به دانشگاه‌های فناور و کارآفرین باید پتانسیل گروه‌های آموزشی خود را بازنگری کنند و در گام بعد باید با انجام پژوهش‌های بین بخشی در کنار حضور اساتید راهنما به اعضای هیأت علمی و دانشگاهیان فرصت دهیم تا حرف‌ها را عملیاتی کنند.

بسته های تحول آفرینی در دانشگاه علوم بهزیستی فصل الخطاب است

میراب‌زاده در خصوص دانشگاه‌ علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: خوشبختانه بسته‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور یک فصل الخطاب است و با  دادن راهکار مشخص می‌توان استراتژی روشنی را دنبال کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با رشته‌هایی نظیر مددکاری، کاردرمانی، گفتاردرمانی، پزشکی، فیزیوتراپی و غیره می‌تواند در رسیدن به رفاه و سلامت اجتماعی نقش اساسی ایفا کند و اگر این دانشگاه تولیدات علمی و توانبخشی را به نهادهای مقصد نشان دهد شاهد جریانات ارزشمندی در عرصه رفاه و سلامت اجتماعی خواهیم بود.

وی افزود: دانشگاه‌های امروز باید کاری کنند که ترجمان دانش به صورت عملیاتی و مؤثر در جامعه محقق شود و در رفع نیاز جامعه باشد.

میرابزاده گفت: اگر بسته‌های تحول و نوآوری گام به گام برای اعضای هیأت علمی تدوین شود شاهد اقدامات مؤثری در کل دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهیم بود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در پایان گفت: شناسایی، توسعه و به کارگیری دانش آموزش پزشکی در سطح کشور، تعیین اولویت‌های آموزش پزشکی بر مبنای نیازهای ملی و مبتنی بر آمایش سرزمینی آموزش عالی سلامت و حمایت از ترجمان و به کارگیری نتایج پژوهش ها در طرح‌های کلان و استراتژیک از اهداف بسته‌های تحول و نوآوری است که امیدواریم اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها با داشتن نقشه راه  به تدریج این اهداف را عملیاتی کنند تا شاهد ارتقای دانشگاه‌ و حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم شویم.

انتهای پیام /

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر