هر تصادف محصول یک تخلف در مازندران / حذف ۵۱ نقطه حادثه خیز مازندران

رئیس پلیس راه مازندران از حذف و کاهش نقاط حادثه خیز جاده‌های مازندران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران حذف و کاهش نقاط حادثه خیز در استان را از طرح‌های مورد نیاز برای کاهش حوادث رانندگی در استان برشمرد و گفت: تفاهم همکاری با اداره راه و شهرسازی انجام شد و قرار است ۵۱ نقطه حادثه خیز از ۲۲۰ نقطه استان حذف شود.

وی با اشاره به اینکه هر تصادفی محصول یک تخلف است، افزود: حضور پلیس و برخورد با متخلفان یکی از راهکار‌های اساسی برای بازدارندگی است.

سرهنگ قدمی گفت: معمولا علت وقوع تصادفات ناشی از توجه نکردن به جلو، صحبت کردن با تلفن همراه، خوردن و اشامیدن، استعمال، خستگی و خواب آلودگی است.

رئیس پلیس راه مازندران از روند کاهشی تصادفات جاده‌ای  استان  امسال خبر داد و افزود: برای این منظور ضمن هماهنگی با سازمان‌های حمل و نقل جاده‌ای و استفاده از تجهیزات الکترونیکی ساماندهی نقاط حادثه خیز و پاکسازی حریم راه‌ها نیز در دستور کار دستگاه‌های مسئول قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی در سازمان‌هایی که در حوزه حمل و نقل فعالیت می‌کنند، گفت: باز آموزی و آموزش مباحث آئین نامه‌ای و ترافیکی و آموزش مسائل راهنمایی و رانندگی با استفاده از تبلیغات شهری و جاده‌ای از دیگر موضوعات قابل توجهی است که پلیس برای ترویج فرهنگ صحیح رانندگی در دستور کار خود قرار داده است.

سرهنگ قدمی با اشاره به این که ۷۰ درصد کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌ها اتفاق می‌افتد، گفت: شرایط جاده ای، بالا بودن سرعت تردد، دور بودن مراکز درمانی و شدت صدمات وارده از مهمترین دلایل بروز تصادفات جرحی و فوتی در این حوادث به شمار می‌روند.

رئیس پلیس راه مازندران افزود: پلیس با انجام اقدامات ایجابی و آموزشی در مدارس با استفاده از کارشناسانی مجرب اقدامات شایسته‌ای را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/آ

نقاط حادثه خیز مازندران ایمن می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.