مدیر کل گمرکات استان مرکزی خبرداد؛

صادرات ۶۱ میلیون دلاری از استان مرکزی در فروردین ماه ۹۷

مدیر کل گمرکات استان مرکزی ازصادرات ۶۱ میلیون دلاری از استان مرکزی در فروردین ماه ۹۷ خبر داد.

 مهدی میراشرفی مدیر کل گمرکات استان مرکزی   در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  گفت: در فروردین ماه امسال از گمرکات استان مرکزی ۶۱ میلیون دلار صادرات کالا‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

میراشرفی با بیان اینکه عمده اقلام صادراتی استان مرکزی کالا‌های صنعتی از جمله محصولات شیمیایی و پتروشیمی، موادمعدنی و محصولات کشاورزی است افزود: کالا‌های صادراتی استان به ۵۱ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، بلغارستان و ارمنستان صادر شده است.

وی اضافه کرد: در بخش واردات هم در فروردین ماه ۲۲ میلیون دلار واردات داشته ایم که کالا‌هایی از جمله مواد اولیه و ماشین الات خط تولید بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد ارزش آن ارتقا پیدا کرده است.

بسته حمایتی گمرکات استان مرکزی برای حمایت از صادرات

مدیر کل گمرکات استان مرکزی ادامه دادد: گمرکات استان مرکزی در قالب یک بسته حمایتی در بحث صادرات علاوه بر ۲۴ ساعته بودن انجام پروسه صادرات، ارزیابی در محل کالای صادراتی را بعنوان برنامه‌های تشویقی خود برای صادرکنندگان دارد که می‌تواند کمک شایان توجهی در ترغیب تولید کنندگان به صادرات محصولاتشان داشته باشد.

وی بیان کرد: صادرکنندگان می‌توانند مواد اولیه کالا‌های صادراتی خود را به صورت موقت وارد و سپس پردازش و صادرکنند.

میر اشرفی هم چنین افزود: چنانچه کالا‌های صادر کننده از محل کالا‌های وارداتی که قبلا حقوق عوارضی آن پرداخت شده باشد به مدت ۳ سال حقوق عوارض مواد اولیه کالا‌های وارداتی مورد نیاز صادرات آن‌ها استرداد می‌شود.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: گمرک ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.