هزینه‌کرد ۶۱ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در امور محرومین

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۶۱ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در امور محرومین هزینه می شود.

هزینه‌کرد ۶۱ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در امور محرومینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛هدایت صفری مدیر کل کمیته امداد استان زنجان گفت:در سال گذشته قریب به 9میلیاردو 500میلیون تومان زکات واجب ومستحبی در استان جمع آوری شده واستان زنجان در حوزه درآمدی زکات رتبه پنجم کشور را کسب کرده است .

وی افزود: با همراهی مناسب اعضای شورای زکات و مشارکت مطلوب مردم 101 درصد برنامه های زکات استان زنجان در این بخش در سال گذشته محقق و13درصد نسبت به سال 95 رشد داشته است.

 مدیر کل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه بر اساس الزامات ابلاغی شورای مرکزی زکات کشور باید 60 درصد زکات جمع‌آوری‌شده در امور محرومین و 40 درصد در امور عام‌المنفعه هزینه شود، افزود: 61 درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در امور محرومین و 39 درصد از آن در امور عام‌المنفعه هزینه شده که این تناسب در سال گذشته دور این استان نسبت به سال قبل از آن بهبود نسبی داشته است.

صفری  با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر به برنامه ریزی وساماندهی جمع آوری زکات فطره اشاره کردوگفت: برنامه ریزی شده است که زکات فطره جمع آوری شده روزه داران در همان روز به حساب نیازمندان واریز شود.
انتهای پیام/ن

 

جمع آوری قریب به 9میلیاردو 500میلیون تومان زکات واجب ومستحبی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.