روزه داری در هوای گرم ریگان

رمضان ماه مهمانی خداوند است ،ماهی که مردم ریگان روزها به امید آمدنش نشستند تا در این شهر داغ با شمیم کلام وحی در مساجد سختی روزهای داغ را سپری کنند.

خواهدوکیفیت هوا وگرما در این روستای ما ما را خانه نشین نموده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،ماه رمضان در این شهر از چنان رونقی برخوردار می باشد که مردمانش در شنهای داغ این شهرستان به استقبال ماه مهمانی خدا رفته اند .

13روز از ماه بندگی خدا در گرمای بالای 45درجه وگردوغبار شدید در این شهرستان گذشت اما اهالی ریگان در این داغی هوا وطوفان شن هر لحظه بر استقبال این ماه خدا در این شهرستان افزوده میشود .

این شهرستان به دو نوع آب وهوا ی گرم وخشک ومعتدل کوهستانی می باشد که در مناطق گرم وخشک گرمای بیش از حد عطش روزه داران را دوچندان ودر مناطق کوهستانی کم ابی نیز بر عطش روزه داران ریگانی افزوده است .

روستاهایی در شهرستان ریگان وجود دارد که در ان شنهای داغی وجود دارد که هرم شنهای داغ بر صورت روزه داران می نشیند که این گرما دوچندان می شود اما از روزه دارای در این روستاها کاسته نمی شود .

شهرستانی که در استان بیشتری افزایش دما وشهرستانی که کانون بحران فرسایش بادی در کشور ودومین نقطه کانون گرد وغبار می باشد اما روزه داری در ان رونق دوچندان دارد .

هر چه به روستاهای حاشیه کویر در این شهرستان نزدیک میشویم افزایش دما نیز دو چندان ورونق روزه داری چند برابر افزایش می یابد .

بندگانی که در این شهرستان به استقبال ماهی می روند که ماه مهمانی خداست گرما وگردوغبار وعطش را نمی شناسند .

در این شهرستان گرد وغبار شدید هر چند روزی چاشنی گرمای روزه داران ریگانی می شود وهر لحظه بر سختی های اهالی این شهرستان کویری می افزاید .

اما کشاورزی در این شهرستان کویری از رونق خاصی برخوردار است خوشه بندی نخلها از جمله این فعالیتهای کشاورزان می باشد .

خوشه بندی سخت ترین مرحله وحساس ترین مرحله کار برداشت خرما می باشد که روزه داران ریگانی این روزها در نخلستانها با زبان روزه مشغول این کار سخت وطاقت فرسا می باشند .

کشاورزان ریگانی در ابتدای صبح که هوا مساعد می باشد با دهان روزه وارد نخلستان می شوند تا ظهر مشغول خوشه بندی نخلها می باشند .

علی شهیکی یکی از روزه داران کشاورز ریگانی گفت: انقدر هوا در شهرستان گرم وطاقت فرساست که بعضی مواقع لباسهای خود را چندین مرحله خیس می نماییم تا گرما مانع روزه داری ما در این شهرستان نشود .

فرماندار ریگان گفت: شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های کویری شرق استان کرمان می‌باشد که کانون بحران فرسایش بادی وگردوغبار در کشور می‌باشد.

امین باقری اظهار کرد :در این شهرستان اهالی ریگان در گرمای بالای ۴۵ درجه وطوفان‌های شدید وگرد وغبار در ماه بندگی خدا به میهمانی این ماه پر خیر وبرکت رفته اند.

وی با اشاره به اینکه در طول هفته نیمی از هفته که هوا از کیفیت خوبی برخوردار نمی‌باشد، اما ریگانی‌ها همچنان بر عبادات خود می‌پردازند.

فرماندار ریگان تصریح کرد: مراسمات جمع خوانی قرآن در تمامی روستا‌ها با حضور با شکوه مردم برگرمای این مجالس افزوده است .

باقری تصریح کرد :در روستا‌هایی از شهرستان که در کانون بحران فرسایش بادی قرار دارند هر روز ما شاهد طوفان‌های سهمگینی هستیم که طاقت اهالی این روستا‌ها را بریده است، اما مانع روزه داری ان‌ها نشده است.

وی افزود:چندین سال است که ماه مبارک رمضان در تابستان و خرداد ماه قرار می‌گیرد و روزه گرفتن در گرمای هوا اراده قوی و همت بالایی می‌خواهد که این اراده وهمت بالا در شهروندان ریگانی دوچندان است .

گزارش از موسی ملائیان
انتهای پیام/ی

روزه دار ی در هوای گرم ریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار