جمع آوری ۷ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال زکات در پلدختر

دبیر اجرایی زکات پلدختر گفت: سال گذشته بیش از هفت میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال زکات نقدی و غیرنقدی در این شهرستان جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام حسین علی عالی پور گفت: از این میزان زکات جمع آوری شده بیش از ۶۰ درصد صرف کمک به خانواده‌های نیازمند شد و مابقی نیز در عمران و آبادانی روستا‌های شهرستان هزینه شده است.

وی افزود: با توجه به آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی با کمک بیش از ۱۰۰ عامل کار جمع آوری زکات در روستا‌های این شهرستان انجام می‌شود.

دبیر اجرایی زکات پلدختر گفت: از محل جمع آوری زکات در سال گذشته پنج مورد پروژه مرمتی و یک مورداحداثی در این شهرستان داشته ایم.

وی بر اهمیت زکات در جامعه تاکید کرد و افزود: زکات یکی از واجب الهی است و باید از مالی که پاک و بدون شبهه است پرداخت شود، زیرا خداوند آن را مکمل نماز قرار داده است.

حجت الاسلام عالی پور با بیان این که زکات تبعیض و شکاف طبقاتی را از بین می‌برد افزود:پرداخت این فریضه واجب رحمت خدا را نازل می‌کند و باید برای جمع آوری و احیای آن در جامعه تلاش بیشتری صورت گیرد و رسانه‌ها باید بیش از پیش به این مهم توجه و در ترویج باید‌ها و نباید‌های دینی بیشتر فعالیت کنند.

انتهای پیام/د

هفت میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال زکات در پلدختر جمع آوری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.