مسئول تبلیغات اسلامی استان تهران مطرح کرد؛

لزوم تلاش انسان‌ها برای حفظ محیط زیست و طبیعت

مسئول تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: انسان همان گونه که طبیعت را زیبا می‌بیند باید در حفظ آن نیز تلاش کند.

لزوم تلاش انسان‌ها برای حفظ محیط زیست و طبیعتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین ولی اللهی مسئول تبلیغات اسلامی استان تهران در نشست گرامیداشت هفته محیط زیست که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: مسئله محیط زیست موضوعی است که حتی در قرآن و آیات آن نیز به آن اشاره شده و همچنین روایت‌های متعددی در خصوص این موضوع از ائمه اطهار بیان شده است.

وی ادامه داد: همان طور که در فصل بهار ما شاهد رویش گل و گیاه و سبزه هستیم، انسان نیز با مشاهده این نعمت خدادادی به عظمت و زیبایی منابع خدادادی پی می‌برد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ولی اللهی گفت: انسان همان گونه که طبیعت را زیبا می‌بیند، باید در حفظ آن نیز تلاش کند. ما در قرآن آیه‌های متعددی داریم که در آن‌ها بر طبیعت و حفظ آن اشاره شده است.

وی افزود: 750 آیه در رابطه با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در قرآن وجود دارد، چرا که محیط زیست یکی از مهمترین موضوعات زندگی بشر است و باید از آلوده کردن آن جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ولی اللهی گفت: امام علی (ع) در نهج البلاغه با اشاره به حفظ محیط زیست فرمودند: نگاه کردن به سبزه موجب شادابی انسان می‌شود و پیامبر اکرم(ص) نیز فرمودند اگر کسی خاک روبه‌ای را در جلوی در خانه خود بریزد، شیطان را به آنجا دعوت کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم بر اساس بیانات قرآن و ائمه اطهار همه مسلمانان و انسان‌ها برای حفظ محیط زیست و ترویج فرهنگ زیست محیط تلاش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار