دور دنیا با نوآوران؛

دوربینی که به مغز انسان نفوذ می‌کند

مخترعان موفق به طراحی و ساخت دوربینی شده اند که به اندازه یک دانه نمک است و قابلیت تصویربرداری از اجزای داخلی بدن را دارد.

دوربین کوچک را جایگزین نمک کنید تا سالم بمانید/سلامت بدن خود را با دوربینی در اندازه نمک تضمین کنید/ میز‌های پینگ پنگ با هر حرکت شما یک آهنگ پخش می‌کنندبه گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات روزمره مخترعان در سراسر جهان سبب تسهیل زندگی افراد می‌شود؛ این اختراعات با هدف زندگی آسان برای تمام شهروندان تولید می‌شود که در این بسته خبری به معرفی چند نمونه از اختراعات جدید و جذاب مخترعان در سراسر جهان می‌پردازیم.

میزهای بازی که آهنگ پخش می‌کند

میزهای پینگ پنگ به صورت ابتدایی در سالن‌های ورزشی و پارک‌ها وجود دارند؛ این میزها از تجهیزات بسیار ساده‌ای تشکیل شده‌اند اما امروز یکی از مخترعان موفق به طراحی میز پینگ پنگی شده است که متناسب با ریتم بازی افراد موسیقی‌های جذابی را پخش می‌کند یعنی متناسب با نوع فعالیت و عملکرد بازیکنان در بازی موسیقی پخش می‌کند.


بیشتر بخوانید: از طراحی سریع‌ترین هواپیمای جهان تا تحقق رویای دیرینه انسان


راکت‌های این بازی به میکروفن‌هایی متصل است که صدای موسیقی از آنها خارج می‌شود و در هر صورتی که طرفین بازی کنند موسیقی مورد نظر آن هم پخش می‌شود؛ به گفته مخترع این میز پینگ پنگ هدف از طراحی و ساخت این میز بالا بردن دقت بازیکنان و افزایش سرعت بازی بوده است ؛ از ویژگی های جالب این میز این است که هنگامی که هر یک از بازیکنان بازی را قطع کنند موسیقی هم قطع می‌شود و با شروع دوباره بازی موسیقی هم شروع به نواختن می‌کند.

کوچکترین دوربین جهان به اندازه یک دانه نمک تولید شد

همه ما دوربین‌ها را با اندازه‌هایی کوچک و بزرگ دیده‌ایم اما شاید جالب باشد بدانید که یکی از کوچکترین دوربین‌های جهان به اندازه یک دانه نمک تولید و طراحی شده است، این دوربین وظیفه تصویر برداری از اجزای بدن و نظارت بر سلامت بدن را بر عهده دارد.


بیشتر بخوانید: با وجود پهباد‌ها از پیک‌های موتوری قدیمی خداحافظی کنید


محققان به کمک چاپ سه بعدی دوربینی ساخته‌اند که سه لنز دارد و در انتهای آن یک فیبر نوری قرار گرفته است؛ این دوربین می‌تواند در دستگاه‌های آندوسکوپی به کار رود همچنین نهادهای نظامی و امنیتی  می‌توانند از این دوربین برای دریافت اطلاعات سری استفاده کنند.

این دوربین قابلیت  دارد که در یک سرنگ جای بگیرد و حتی می‌تواند به مغز انسان هم تزریق شود؛ به گفته محققان این جسم کوچک می‌تواند فعالیت بدنی افراد را تحت نظر بگیرد تا سلامت بیشتری برای هر یک از افراد و بیماران به وجود آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار