دور دنیا با نوآوران؛

از ساخت دندان مصنوعی به کمک پرینتر سه بعدی تا ساعتی که به شما اجازه خوابیدن نمی‌دهد

محققان موفق به ساخت و طراحی وسیله‌هایی شده اند که فضایی هیجان انگیز را برای شما می‌سازد.

نسل جدید پرینتر های سه بعدی در خدمت آسایش انسان‌ها / از ساخت دندان مصنوعی به کمک پرینتر سه بعدی تا طراحی ساعتی که به شما اجازه خوابیدن نمی‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه‌ فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب آسان شدن زندگی‌ افراد‌ می‌شود این اختراعات‌ با هدف‌ کمک به زندگی‌ مردم و همچنین‌ آسان‌تر کردن زندگی آنان به وجود آمده است‌ که در این بسته خبری به معرفی برخی از این اختراعات می‌پردازیم.

دندان‌های خود را با پرینتر‌های 3 بعدی‌ بسازید

امروزه‌ استفاده از پرینتر‌های 3 بعدی‌ بسیار رونق پیدا کرده است این پرینتر‌ها قادر هستند تا هر وسیله‌ای را بسازند به کمک‌ پرینتر‌های 3 بعدی‌ می‌توان دندان‌های مصنوعی‌ ساخت که در خود داروی ضد قارچ‌ دارند‌ این داروها در لایه‌هایی از دندان قرار می‌گیرند و اجازه‌ هیچگونه‌ عفونتی‌ را نمی‌دهند‌ به گفته مخترعان این پروژه‌ به صورت هدفمند‌ و به کمک پروتز‌ و به وسیله‌ پرینتر‌های 3 بعدی‌ ساخته می شود .

دلیل استفاده از پر‌ینتر 3 بعدی‌ برای ساخت‌ این دندان‌ها سرعت بالا و هزینه کمی که دارد است.

 موتورسیکلت‌های خود را به کمک چاپگر‌های 3 بعدی‌ تولید کنید

چاپگر‌های 3 بعدی می‌توانند موتورسیکلت‌ها را هم بسازند امروز این چاپگر‌ها قدرتی را پیدا کرده‌اند که در مدت زمانی بسیار کوتاه می‌توانند یک‌ موتورسیکلت‌ را بسازند‌.

به تازگی‌ یکی از شرکت‌های خودروسازی‌ توانسته است نسل جدیدی از موتورسیکلت‌ها را به کمک چاپگر‌های 3 بعدی‌ تولید کند این موتورسیکلت‌ از بخش‌های پلاستیکی‌ ساخته شده است و بطور کل‌ 140 هزار قطعه مختلف‌ در ساخت آن‌ به کار رفته است‌.

وسیله‌ای که اجازه‌ خوابیدن‌ بیش از حد را به شما نمی‌دهد

برای همه ما بیدار شدن از خواب در صبح کمی سخت است گاهی اوقات پیش می‌آید که ساعت‌ها زنگ می‌زنند و ما آن را خاموش می‌کنیم و به خواب خود ادامه می‌دهیم که همین موضوع سبب می‌شود دیرتر به محل کار یا کلاس درس خود برسیم اما یکی از محققان با اختراعی‌ جالب این مشکل را برطرف کرده  است‌.

یکی از محققان‌ قالیچه‌ای را طراحی کرده است که حکم‌ ساعت‌ زنگ‌دار را‌ دارد‌ این قالیچه‌ هر روز صبح‌ زنگ می‌زند‌ و تا زمانیکه‌ شما‌ دو پای خود را بر روی آن قرار ندهید‌ خاموش نمی‌شود.

این قالیچه نرم از یک نمایشگر‌ تشکیل شده است و هدف آن این است که کمک کند تا افراد از خواب برخیزند‌ و در جای خود بایستند‌ و پس از 3 ثانیه  از زمانی که شما کف پای خود را بر روی قالیچه‌ قرار دهید خاموش می‌شود.

به گفته سازنده این ساعت هوشمند 3 ثانیه‌ تنها زمان نیاز است که فرد بایستد و خواب از سرش‌ بپرد که این قالیچه‌ با همین هدف تولید‌ شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار