عضو تیم ملی وزنه برداری کشورمان گفت: سهراب مرادی واقعا از شرایط استثنایی برخوردار است و با سایر ورزشکاران فرق دارد.

محمد پور:سهراب مرادی اعجوبه در وزنه برداری است/ بعید است IOC سهمیه ما را برای المپیک توکیو افزایش دهدسعید محمدپور عضو تیم ملی وزنه برداری کشورمان در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره آخرین شرایط وضعیت اردوی تیم ملی وزنه برداری بیان کرد:تاکنون شرایط اردویی تیم ملی خوب پیش رفته است و خدا را شکر بچه‌ها همدل هستند و تمرینات شان به خوبی پیش می‌رود و در مجموع وضعیت ما روز به روز بهتر از گذشته می‌شود.

او درباره اینکه پیش بینی می‌کند در بازی‌های آسیایی چه نتایجی را بدست آوریم، گفت:شرایط ما رضایت بخش است و بیشتر ملی پوشان مدعی کسب مدال هستند، اما هر چند نسبت به سال گذشته شرایط سخت‌تر شده، اما با این وجود باز هم بچه‌ها از آمادگی مناسبی برخوردارند. امیدوارم بتوانیم در بازی‌های آسیایی بهترین نتیجه ممکن را برای ورزش کشورمان کسب کنیم.

عضو تیم ملی وزنه برداری درباره مسابقات جهانی هم تصریح کرد: سال گذشته یازده تیم در مسابقات جهانی شرکت نداشتند، اما امسال مطمئنا برخی کشور‌های محروم در مسابقات جهانی عشق آباد شرکت می‌کنند. اما شرایط تمرینی مان بسیار خوب است و از لحاظ رکوردی وزنه برداران در وضعیت خوبی به سر می‌برند و امیدوارم در روز مسابقات هم بتوانند رکورد‌هایی را که در تمرینات می‌زنند بزنند.

وزنه‌برداردسته ۱۰۵ کیلوگرم ایران درباره اینکه آیا می‌توانیم از عنوان قهرمانی خودمان در مسابقات جهانی دفاع کنیم یا خیر، پاسخ داد:هنوز زود است درباره این مسئله صحبت کردن چرا که سال گذشته تیم‌های مدعی، چون روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ... به دلیل محرومیت شرکت نداشتند، اما امسال شرایط متفاوت است. با این وجود تکرار عنوان قهرمانی دور از دسترس نیست چرا که ما هم تیم پر ستاره‌ای داریم به طوری که کیانوش رستمی، بهداد سلیمی و سهراب مرادی به همراه سعید علی حسینی که مدال المپیک و جهانی را در کارنامه دارند ترکیب تیم ملی را تشکیل می‌دهند و امیدوارم شرایط طوری پیش برود که بتوانیم از عنوان قهرمانی خودمان دفاع کنیم.

قهرمان المپیک لندن درباره رکورد شکنی سهراب مرادی گفت: سهراب واقعا از شرایط استثنایی برخوردار است و با سایر ورزشکاران فرق دارد. او یک اعجوبه در وزنه برداری است چرا که در تمرینات وزنه‌هایی را که بالای سر می‌برد برایش دشوار نیست و شک ندارم که می‌تواند در بازی‌های آسیایی و جهانی عشق آباد رکورد‌های بالاتر از این را هم ثبت کند.

محمدپور در پاسخ به این سوال که آیا در لیگ وزنه برداری شرکت می‌کند یا خیر، گفت:در صورتی که وضعیتم مساعد باشد شاید از نیم فصل دوم با برخی باشگاه‌ها صحبت کنم که در لیگ وزنه برداری برای آن‌ها وزنه بزنم. این هم باید بگویم پیش‌تر تیم‌هایی مانند مناطق نفت خیر، حفاری اهواز و ذوب آهن در لیگ شرکت می‌کردند، اما الان شرایط چندان باید مناسب نیست چرا که متاسفانه تیم‌های خوب در لیگ شرکت نمی‌کنند و بیمه رازی هم جزء مواردی بود که بهداد سلیمی توانست با رایزنی آن‌ها را مجاب به تیمداری در لیگ کند. واقعا بیمه رازی در حد اندازه‌های ورزشکاران ملی پوش ما نیست، اما با این وجود باز هم می‌تواند از لحاظ مالی برای آن‌ها مناسب باشد.

او درباره اینکه چرا تیم‌ها از حضور در لیگ استقبال نمی‌کنند، بیان کرد: مسئولان باید روی تبلیغات مانور بدهند تا تیم‌ها بیشتر در لیگ شرکت کنند. البته در کنار آن هم باید جلساتی را با تیم‌ها برگزار کنند که در لیگ وزنه برداری شرکت کنند. چنانچه برنامه ریزی مناسبی از طرف مسئولان صورت گیرد و حمایت‌های مناسب از سوی شرکت‌ها صورت بگیرد می‌توانیم شاهد این باشیم که در سالیان آینده لیگ خوبی را شاهد باشیم.

محمد پور درباره اینکه آیا می‌توانیم به افزایش تعداد سهمیه وزنه برداری در المپیک امیدوار باشیم یا خیر، تصریح کرد:خیلی بعید به نظر می‌رسد که مسئولان IOC قانونی را زیر پا بگذارند و سهمیه ما را برای المپیک توکیو افزایش دهند. نزدیک به چهار یا پنج ملی پوش در تیم ما حضور دارند که از شانس بالایی برای کسب مدال المپیک برخوردارند، اما با این اتفاق پیش آمده نمی‌توان پیش بینی کرد که چه شخصی راهی المپیک می‌شود.

بیشتر بخوانیم:

انتهای پیام/

اظهارات قهرمان وزنه برداری المپیک درباره آخرین شرایط اردویی تیم ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار