طی تذکری شفاهی مطرح شد؛

سلیمی: توتال به تعهدات خود عمل نکرد/ لاریجانی: کمیسیون انرژی موضوع قرارداد توتال را بررسی کند

نماینده مردم محلات گفت:‌ما نگرانیم که با خروج توتال اطلاعات میدان‌های نفتی و گازی کشورمان به دیگران فروخته شود.

سلیمی: توتال به تعهدات خود عمل نکرد/ لاریجانی: کمیسیون انرژی موضوع قرارداد توتال را بررسی کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در جلسه علنی امروز طی تذکری شفاهی، اظهار کرد: متأسفانه شرکت توتال به قراردادش عمل نکرد و اعلام کرده که می‌خواهد از ایران خارج شود.

وی ادامه داد: سوال ما این است که وزارت نفت چه ضمانت‌هایی از توتال گرفته است و آیا توتال حاضر است خسارت‌هایش را به ما پرداخت کند؟

سلیمی با بیان اینکه نگرانی ما آن است که مبادا اطلاعات میدان‌های نفتی و گازی ما را به دیگران بفروشند، گفت: آنان در این مدت اشراف بسیار زیادی به اطلاعات ما پیدا کرده‌اند.

نماینده مردم محلات در ادامه اظهار کرد: شورای نگهبان به مصوبه مجلس درباره پالرمو به علت ترجمه اشتباه ایراد گرفته بود و درخواست ما این است که مرکز پژوهش‌ها ترجمه صحیح را به مجلس دهد.

وی با اشاره به مذاکره کشورمان با اروپا درباره برجام اظهار کرد: قرار بود مذاکره با اروپا ظرف چند هفته باشد، اما با گذشت چند هفته هنوز مسئله‌ای مشخص نشده است و سران اروپایی می‌گویند شرکت‌هایشان مستقل هستند.

سلیمی با تأکید بر لزوم پیگیری حادثه مدرسه‌ای در غرب تهران، گفت: این موضوع به علت سند 2030 است که خوشبختانه در کشور ما اجرا نشده و لازم است قوه قضاییه برخورد لازم را انجام دهد.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: کمیسیون انرژی موضوع خروج توتال را رسیدگی کند و اگر خسارتی متوجه کشور شده باید آن را بررسی کند.

وی گفت: مذاکره با اروپا دارای زمان است و باید این موضوع ظرف چند هفته دیگر تمام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار