اتهام‌زنی ترامپ به تیم تحقیقاتی مولر درباره دخالت در انتخابات آتی کنگره

رئیس‌جمهور آمریکا در ادعایی جدید، تیم مسئول تحقیق درباره دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ را متهم به مداخله در انتخابات میان‌دوره‌ای آتی این کشور کرد.

ادعای جدید ترامپ درباره مداخله تیم مولر در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگرهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه ادعا  کرد تیم تحقیقاتی رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، به نفع دموکرات‎‌ها در انتخابات میان دوره‌ای کنگره مداخله خواهند کرد. این

سی ان ان گزارش داد ادعای ترامپ درباره مداخله تیم تحقیقاتی مولر، جدیدترین حمله او در جهت بی اعتبار تحقیقات در خصوص پرونده مداخله روسیه در انتخابات اخیر آمریکا است که دارای انگیزه سیاسی است، این حملات تازه ترامپ به تحقیقات مولر یک گام جدید قابل توجه محسوب می‌شود این در حالی است که این تحقیقات به عنوان یک تحقیقات مستقل با هدف پی بردن به تلاش‌های روسیه برای مداخله احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 صورت می‌گیرد.

ترامپ در توئیتر خود نوشت: 13 نماینده عصبانی دموکرات، به علاوه کسانی که 8 سال برای باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، کار می‌کردند، که بر روی تعقیب توهمات جعلی روسی کار می‌کنند، در انتخابات میان دوره‌ای (کنگره) مداخله خواهند کرد به ویژه اینکه اکنون جمهوری‌خواهان در نظرسنجی ها به شدت از دموکرات‌ها پیش افتاده‌اند. ترامپ در ادامه توئیت خود نوشت: هیچ تبانی بجز آنجه دموکرات‌ها انجام می‌دهند وجود ندارد.

سی‌ان‌ان نوشت: او در توئیت جدید خود از واژه «جعلی» استفاده کرد که یادآور خط مشی است که او اغلب در سال 2016 آنرا بکار می‌برد به ویژه زمانی که در نظرسنجی‌ها از هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات خود، عقب می‌افتاد. او در چنین شرایطی از واژه جعلی استفاده می‌کرد تا شک و تردیدها را در خصوص نتایج انتخابات افزایش دهد. در آن زمان به نظر می‌رسد که به او تلقین شده بود که انتخابات خارج از دستان رای‌دهندگان است.

اگرچه بر اساس گزارش سی ان ان چندین نفر از تیم تحقیقاتی مولر از دموکرات‌ها می‌با‌شند، مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 موضوع چندین تحقیق در کنگره است که از سوی جمهوری‌خواهان صورت می‌گیرد. رابرت مولر خود از جمهوری‌خواهانی است که از سوی جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا به عنوان مدیر اجرایی پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، گماشته شد. همچنین رد روزنستاین، معاون دادستان کل آمریکا، که او را به عنوان بازرس ویژه انتخاب کرد نیز یک جمهوری‌خواه است.

تئوری توطئه روز سه شنبه رئیس جمهور آمریکا با توئیت‌های سلسله‌وار او درباره تحقیقات مداخله روسیه همراه شد که در آن درخواست‌های قبلی خود را برای تحقیقات درباره دشمنان سیاسی خود را تکرار کرد.

ترامپ در توئیت دیگری نوشت: چرا 13 دموکرات عصبانی و کاملا متناقض کمپین اساسا نادرست هیلاری کلینتون نادرست را بررسی نمی‌کنند. به همین علت این تعقیب توهمات جعلی است. از آنها بپرسید آیا آنها بعد از جشن انتخابات از سوی او منتفع خواهند شد.

همچنین ترامپ در توئیتی دیگر آورده است: متاسفم من انرژی خود را بر روی مسئله هسته‌ای کره شمالی، معاملات تجاری بد، برنامه امور کهنه سربازان، اقتصاد، بازسازی ارتش و بسیاری از موضوعات دیگر قرا داده‌ام و نه بر روی تعقیب توهمات جعلی روسی که باید به بررسی کلینتون، روسیه، اف بی آی، وزارت دادگستری، اوباما، جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی بپردازد.

رودی جولیانی، وکیل ترامپ، روز یکشنبه در مصاحبه با سی ان ان تحقیقات رابرت مولر را غیر قانونی خواند و اذعان کرد در صورتی که او در شرایط استیضاح قرار بگیرد، یک استراتژی سیاسی برای بی‌اعتبار کردن این تحقیقات بخش از تلاشی خواهد بود تا افکار عمومی را به سمت ترامپ متمایل کند.

ترامپ خود نیز طی هفته‌های اخیر بارها تحقیقات مولر را مورد حمله و انتقاد قرار داده است. هفته گذشته او از وزارت دادگستری خواست تا به بررسی مسئله جاسوسی دولت اوباما جاسوسی از کمپین او بپردازد. این در حالی است که مقامات آمریکا به سی ان ان گفتند منبع اطلاعاتی در درون ستاد انتخاباتی ترامپ وجود نداشته است.

وزارت دادگستری آمریکا در پاسخ به درخواست ترامپ از بازرس کل خود خواست تا به این مسئله بپردازد.

انتهای پیام/

ادعای ترامپ درباره دخالت مولر در انتخابات آتی کنگره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار