چین: از جنگ تجاری با آمریکا هراسی نداریم

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد این کشور خواستار آغاز جنگ تجاری با آمریکا نیست؛ اما از وقوع چنین جنگی هراسی هم ندارد.

چین: از جنگ تجاری با آمریکا نمی‌ترسیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «هوآ چانینگ»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد پکن هرگز خواهان ایجاد جنگ تجاری با آمریکا نیست؛ اما از وقوع چنین جنگی هیچ بیمی هم ندارد.

تنش‌ها میان آمریکا و چین در ماه های اخیر در پی اعمال تعرفه های وارداتی دونالد ترامپ بر روی محصولات وارداتی کشورهای دیگر، به شدت تشدید شده است. برخی کارشناسان از احتمال وقوع جنگ تجاری میان آمریکا و چین ابراز نگرانی کرده اند.

آمریکا روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد تا پانزدهم ماه ژوئن، فهرستی از کالاهای چینی به ارزش 50 میلیارد دلار را که شامل تعرفه های 25 درصدی می شوند، منتشر خواهد کرد. این درحالی است که چند روز پیش واشنگتن و پکن از دستیابی به یک توافق موقت برای پایان دادن به مناقشه تجاری خود خبر داده بودند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در ماه مارس سال جاری میلادی اعلام کرد به منظور حمایت از تولیدکنندگان آمریکایی، تعرفه های 25 و 10 درصدی بر روی واردات فولاد و آلومینیوم اعمال می کند. این تصمیم ترامپ، انتقادات جهانی را برانگیخت. پس از مدتی، آمریکا برخی از کشورها از جمله کانادا، مکزیک، استرالیا، برزیل، آرژانتین و کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به صورت موقت از این تعرفه های وارداتی معاف کرد.

ترامپ همچنین پیشتر هشدار داده بود کشورهایی مثل چین بازار آمریکا را با ارائه فولادهای ارزان قیمت در اختیار گرفته و باعث از بین رفت مشاغلی در آمریکا شده اند.

انتهای پیام/

بیانیه وزارت خارجه چین درباره احتمال وقوع جنگ تجاری با آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار