ورود سالانه بیش از ۷ هزار فارغ التحصیل رشته فناوری اطلاعات به بازار کار

۱۳ درصد دانشجو‌های مازندران در رشته فناوری اطلاعات تحصیل می‌ کنند و سالانه بیش از ۷ هزار فارغ التحصیل این رشته وارد بازار کار می‌ شوند.

طهماسبی مدیرکل ارتباطات و فناوری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: وظیفه وزارت ارتباطات اشتغالزایی نیست، اما زیر ساخت‌ ها را برای ایجاد شغل آماده کرده است.

وی با بیان اینکه کسب و کار اینترنتی در مازندران چند سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشت، افزود: ۴۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی مازندران اکنون در کسب و کار‌های اینترنتی مشغول کار هستند.

طهماسبی برگزاری استارتاپ‌ها را راهکاری برای افزایش کسب و کار‌های اینترنتی اعلام کرد و گفت: پنج استارت آپ و ۶ رویداد با همکاری پارک علم و فناوری مازندران برگزار شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری مازندران افزود: ۱۱ میلیارد ریال تاکنون برای توسعه زیر ساخت‌ های ارتباطی در استان هزینه شده است.

 وی با بیان اینکه مازندران بعد از استان تهران، رتبه دوم کشور در توسعه زیرساخت‌ ها را دارد، گفت: همه اهالی سه هزار و ۶۲۲ روستای مازندران اکنون خط ارتباطی تلفن ثابت دارند.

طهماسبی افزود:  ۵۸ شهر استان اکنون زیرپوشش نسل جدید اینترنت ۳G و ۴G هستند.

وی ورودی پهنای باند استان را ۱۶۰ گیگا بایت اعلام کرد و گفت: از این مقدار ۶۰ درصد یعنی ۹۱ گیگابایت مصرف می‌ شود و برای استفاده از مابقی پهنای باند باید برنامه ریزی‌ ها انجام شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری مازندران یکی از عوامل پوشش نامناسب تلفن همراه و اینترنت در استان را مقاومت مردم و همکاری نکردن شهرداری‌ ها بر شمرد و افزود: مردم بر این باور هستند که با نصب دکل‌های مخابراتی اشعه‌ های مضر مشکلاتی را برای آن‌ ها به وجود می‌ آورد در حالیکه تجهیزات خریداری شده تحت نظر سازمان انرژی اتمی است و مشکل اشعه ندارد.

طهماسبی گفت: برخی شهرداری‌ها فضای مورد نیاز برای نصب دکل‌ های مخابراتی را در اختیار این اداره کل قرار نمی‌ دهند که بخشنامه اصلاح این شیوه از استانداری به شهرداری‌ ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه  همه دستگاه‌ های اجرایی استان بانک اطلاعاتی  دارند، اما در یک جا متمرکز نشدند، افزود: زیرساخت ورود داده‌ ها به سامانه جامع با راه اندازی مرکز داده‌ های استان آماده است و دستگاه‌ های اجرایی فقط داده‌ های خود را  باید وارد این مرکز کنند.

انتهای پیام/ م

جذب فارغ التحصیل رشته فناوری اطلاعات به بازار کار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.