کرملین: اوکراین به محلی ناامن برای روزنامه‌نگاران تبدیل شده است

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین، به قتل یک روزنامه‌نگار روس در اوکراین واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کرملین روز چهارشنبه به حادثه قتل یک روزنامه‌نگار روس در اوکراین واکنش نشان داد. کرملین اعلام کرد اوکراین به مکانی بسیار ناامن برای روزنامه‌نگاران تبدیل شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در جمع خبرنگاران گفت: «ما این قتل را به شدت محکوم می‌کنیم. ما خواستار تحقیقاتی واقعی و نه فریبنده، برای یافتن فرد مسئول در قتل این روزنامه‌نگار هستیم.»

پسکوف ضمن تسلیت به خانواده و آشنایان این روزنامه‌نگار، حادثه قتل او را بسیار غم انگیز خواند. وی همچنین متذکر شد اوکراین تبدیل به مکانی شده است که روز به روز برای خبرنگاران خطرناک تر می‌شود. پسکوف توضیح داد به تازگی روزنامه‌نگاران در اوکراین دستگیر می‌شوند و یا به قتل می‌رسند. او این اقدامات علیه روزنامه‌نگاران را غیرقابل قبول خواند.

وی خاطر نشان کرد: «ما معتقدیم باید واکنش بین‌المللی سرسختانه‌ای به این حادثه نشان داده شود تا به این صورت مقامات اوکراینی اقدامات موثری برای بهبود شرایط اتخاذ کنند.»

«آرکادی بابچنکو»، روزنامه‌نگار روس که در سال 2017 به اوکراین نقل مکان کرد، در منزل خود در کی‌یف به ضرب گلوله به قتل رسید. پلیس اوکراین تحقیقاتی جنایی را درباره این پرونده آغاز و اعلام کرده است دو دلیل احتمالی برای قتل او وجود دارد. پلیس اوکراین دلیل قتل بابچنکو را حرفه وی و یا مسائل سیاسی اعلام کرده است.

بر اساس گفته‌های پسکوف، ادعاهای مقامات اوکراین مبنی بر دخالت روسیه در قتل این خبرنگار روس در کی‌یف، بی‌اساس است.

پسکوف در جمع خبرنگاران افزود: «در پی این قتل وحشیانه، اشاعه روس‌هراسی به جای صحبت کردن درباره انجام تحقیقات بی‌طرفانه و جامع درباره آن، نهایت بدبینی را نشان می‌دهد.»

حملات سیاسی اوکراین علیه رسانه‌های روس اخیرا تشدید شده است. در تاریخ 24 مِه، اوکراین اعلام کرد خبرگزاری اسپوتنیک به مدت سه سال در لیست تحریم‌های اوکراین قرار خواهد گرفت؛ به این معنی که دارایی‌های این خبرگزاری در این کشور ضبط خواهد شد.

سرویس امنیتی اوکراین در 15 مِه به دفتر خبرگزاری ریانووستی در کی‌یف حمله کرد و رئیس این دفتر را به اتهام خیانت و حمایت از جدایی‌طلبان جنوب شرق اوکراین دستگیر کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار