یک گیاه شناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پالونیا نه تنها قاتل سفید بالک‌ها نیست، بلکه موجب تکثر آن‌ها می‌شود

کارشناس و گیاه شناس گفت: کاشت گونه مهاجم پالونیا در شهر موجب تکثر حشراتی مانند سفیدبالک‌ها می‌شود.

حسین آخانی کارشناس و گیاه شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با گیاه پالونیا و مخالفت با پرورش این گیاه در کشور اظهار کرد: گیاه پالونیا یک گیاه مهاجم و غیر قابل پیش بینی برای یک شهر است.

وی افزود:‌ برای کاشت هر نوع گیاهی در شهرها، اشتباهات متعددی را مرتکب می‌شویم و آن را تکرار می‌کنیم.

آخانی با بیان اینکه کاشت گونه‌های مهاجم، خسارات بسیاری را به تنوع زیستی بومی یک کشور وارد می‌کند، افزود: کنوانسیون تنوع زیستی با هدف جلوگیری از ورود گونه‌های مهاجم به کشورها تشکیل شده است که ایران نیز عضو این کنوانسیون شده است.

وی ادامه داد: کاشت برخی از گونه‌های مهاجم به دلیل رشد سریعی که دارند، مورد توجه برخی از مسئولان و مدیران در کشور قرار گرفته‌ است و سودجویان نیز با استفاده از این فرصت نسبت به پرورش این گونه‌ها از جمله پالونیا اقدام کرده‌اند.

این کارشناس و گیاه شناس تصریح کرد: کاشت  این گونه‌ها موجب به وجود آمدن مشکلات متعدد اکولوژیک، آلرژیک و همچنین باعث ورود و تکثیر بیماری‌های جدید برای گونه‌های گیاهی و تکثیر حشراتی مانند سفید بالک‌ها می‌شود.

وی افزود: تا زمانی که اکولوژیک‌ها این گونه‌ها را مورد مطالعه قرار ندهند و تایید نکنند، دستگاه‌های اجرایی اجازه پرورش این گونه‌ها را ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار