عضو شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کاشت برخی گونه‌های گیاهی زمینه تکثیر سفیدبالک‌ها را فراهم کرده است

صدر اعظم نوری گفت: کاشت برخی از گونه‌های گیاهی در سطح شهر، زمینه تکثیر سفید بالک‌ها را فراهم کرده است.

کاشت برخی گونه‌های گیاهی زمینه تکثیر سفیدبالک‌ها را فراهم کرده استزهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تصمیم شهرداری تهران برای کاشت گونه گیاهی پالونیا جهت مبارزه با سفیدبالک‌ها، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم هر گونه گیاهی را در شهر بکاریم، زیرا باید سازگاری آن گونه گیاهی را با وضعیت اقلیمی مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شهر تهران با تأکید بر اینکه باید مطالعه شود که این گونه گیاهی چه تبعاتی دارد، تصریح کرد: اینکه یک آفتی مثل سفیدبالک‌ها وجود دارد، برای مقابله با آن باید کار علمی کرد و از خطا پرهیز شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 8 اقدام از سوی سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در حال انجام است، افزود: تاکنون نتایج خوبی به دست آمده و امیدواریم که این آفت کنترل شود.

صدراعظم نوری با بیان اینکه کاشت برخی از گونه‌های گیاهی در سطح شهر زمینه را برای تکثیر سفید بالک‌ها فراهم کرده است، گفت: کاشت این گونه‌ها، زیستگاه مناسبی را برای سفیدبالک‌ها ایجاد کرده است.

وی افزود: در زمینه مبارزه با سفید بالک‌ها تجارب بسیاری در دنیا وجود دارد و از روش‌های مختلف برای مبارزه با این حشرات استفاده شده است و اکنون سازمان پارک‌ها هم از طریق مشاورانی از این تجارب استفاده می‌کند و در این راستا اقدامات مؤثری هم انجام داده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری توانسته در سه منطقه مرکزی شهر با این آفت مبارزه کند، ادامه داد: اقدامات شهرداری برای مبارزه با سفید بالک‌ها 8 مرحله دارد و در همین راستا در بعضی از نقاط با روغن پاشی، در بعضی از نقاط دیگر شستشو و برخی از نقاط هم با هرس به موقع درختان اقداماتی را انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه گزارش سازمان‌ پارک‌ها نشان‌دهنده موفقیت طرح بوده است، تصریح کرد: استفاده از سموم گیاهی برای مبارزه با سفید بالک‌ها در برخی از نقاط شهر نقش مؤثری داشته است.

انتهای پیام/

لزوم توجه بیشتر به وضعیت اقلیمی شهرها برای کاشت گونه‌های مختلف گیاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار