مدیرعامل آب‌منطقه‌ای لرستان خبر داد؛

خالی بودن ۵۳ درصد از حجم سدهای استان لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از خالی بودن ۵۳ درصد از حجم سد‌های این استان با وجود بارندگی‌های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا میرزایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان صبح امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرم لرستان بیان کرد: بر اساس آمار‌ها میزان بارش‌ها در لرستان تاکنون ۵۱۸ میلی‌متر بوده که نسبت به سال قبل ۱۲ درصد و بلندمدت ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بیشترین میزان بارندگی سال آبی کنونی با ۶۷۱ میلی‌متر مربوط به نورآباد و کمترین بارش نیز با ۲۷۲ میلی‌متر مربوط به الیگودرز بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در ادامه با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از بارندگی‌ها طی سال جاری مربوط به ۲ ماهه اخیر بوده است، افزود: حجم آب پشت مخازن استان در حدود ۹۶ میلیون و ۶۵۴ هزار مترمکعب بوده که متأسفانه در مجموع ۵۳ درصد از حجم سد‌های لرستان خالی است و با توجه به اینکه در پایان فصل بارش‌ها قرار داریم مطمئناً در تابستان با تنش‌هایی روبرو خواهیم شد.

میرزایی در ادامه بیان کرد: متأسفانه طی ۱۰ سال گذشته به ازای هر سال حدود ۴۰ میلیون مترمکعب کاهش حجم سفره‌های زیرزمینی را داشته‌ایم و در مجموع در این مدت ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب سفره‌های زیرزمینی کاهش‌یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به بارندگی‌های اخیر ۹۰ درصد از رودخانه‌ها و چشمه‌های استان افزایش آبدهی دارند، افزود: با این وجود با توجه به اتمام بارندگی‌ها آبدهی رودخانه‌ها نیز کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/د

۵۳ درصد از حجم سدهای استان خالی است

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.