آمریکا خواستار خروج نیروهای روسیه از آبخازیا و اوستیای جنوبی شد

وزارت خارجه آمریکا از روسیه خواست نیروهای خود را از آبخازیا و اوستیای جنوبی خارج کند.

آمریکا خواستار خروج نیروهای روسیه از گرجستان شدبه گزراش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا از روسیه خواست نیروهای خود را از آبخازیا و اوستیای جنوبی خارج کند.

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه ضمن درخواست از روسیه برای خروج نیروهای خود از این دو منطقه، گفت واشنگتن تلاش دولت سوریه برای ایجاد روابط  دیپلماتیک با آبخازیا و اوستیای جنوبی را محکوم می‌کند.

هیثر نوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه موضع آمریکا در خصوص آبخازیا و اوستیای جنوبی قاطعانه است، مدعی شد این دو منطقه بخشی از گرجستان است.

گرجستان روز سه‌شنبه اعلام کرد روابط دیپلماتیک خود را با سوریه قطع می‌کند. این تصمیم پس از آن گرفته شد که دولت دمشق، جمهوری های جدایی طلب آبخازیا و اوستیای جنوبی را به عنوان کشور مستقل از گرجستان به رسمیت شناخت و از برقراری روابط دیپلماتیک و تاسیس سفارت  با دولت های سوخومی و تسخینوالی خبر داد.

اوستیای جنوبی از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده است. بخش شمالی آن قسمتی از خاک روسیه و بخش جنوبی آن از سوی کشورهای روسیه، ونزوئلا، نیکاراگوئه، و نائورو به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته شده است. این در حالی است که گرجستان پس از اعلام استقلال از اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال 1991، حاکمیت تفلیس بر آبخازیا و اوستیای جنوبی را نیز اعلام کرد. با وجود این، مردم اوستیای جنوبی حاکمیت گرجستان را نپذیرفتند و با حضور نیروهای اوستیایی و روسی استقلال خود را اعلام کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار