کوچک کردن شکم/ روش های طبیعی کوچک کردن شکم برای خانم ها و آقایان

کوچک کردن شکم با روش های طبیعی برای خانم ها و آقایان را در این خبر از دست ندهید. تغییر سبک زندگی، بازبینی رژیم غذایی و ورزش شکمی تخت و اندامی ایده آل را برای شما در پی خواهد داشت.

کوچک کردن شکم/ روش های طبیعی کوچک کردن شکم برای خانم ها و آقایانبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  کوچک کردن شکم یکی از آرزوهای مهم در زندگی های فردی امروزی است. داشتن وزن ایده آل و تناسب اندام خواسته هر آقا و خانمی است که دستیابی به آن اعتماد به نفس زیادی را در افراد ایجاد می کند. تناسب اندام، داشتن بدنی خوش فرم، بدون چربی انباشته در شکم، پهلوها، و ران ها است. برای تحقق این امر بایستی تغییرات اساسی در سبک زندگی خود داشته باشید. بهترین روش کوچک کردن شکم چه برای آقایان و چه برای خانم ها استفاده از روش های طبیعی می باشد. با افزایش سن وزن کلی بدن بالا می رود و این موجب انباشته شدن چربی در بدن خصوصاً اطراف شکم است. افراد زیادی به صورت ژنتیک مستعد چاقی هستند و داشتن شکم تخت با روش های طبیعی و سالم بهترین گزینه ممکن می باشد. چرا که استفاده از داروها و روش های غیر طبیعی عوارض زیادی به دنبال دارد. اگر خواهان "کوچک کردن شکم" در کمترین زمان، با روش های سالم و طبیعی هستید با ما همراه باشید.

روش های طبیعی کوچک کردن شکم

پیشرفت تکنولوژی باعث تحرک و فعالیت افراد را به حداقل مقدار خود رسانیده و این خود عاملی مهم در افزایش وزن و چربی اضافی در بدن است. ناحیه شکم در اثر نشستن های طولانی پشت میز کامپیوتر، مستعد چاقی می باشد  و از بین رفتن چربی و کوچک کردن شکم کاری است بس مشکل! اما اگر راهکارهای مناسب و صحیح را انتخاب کنیم می توانیم در کمترین زمان به این امر مهم دست پیدا کنیم. داشتن سبک زندگی سالم، رژیم غذایی مناسب و ورزش روزانه می تواند از جمله فاکتورهای مهم برای رسیدن به شکمی تخت و صاف باشد.

1- رژیم غذایی سالم

یکی از روش های طبیعی کوچک کردن شکم داشتن رژیم غذایی صحیح و مناسب است. بدین منظور نکات زیر را در وعده های غذایی خود رعایت کنید:

  • غذاهای فیبر دار استفاده کنید. اگر دچار نفخ شکم و یبوست هستید حتما مصرف فیبر را در اولویت قرار دهید. چرا که فیبر موجب تخلیه مواد زائد ، دفع نفخ شکم و افزایش سوخت و سازدر بدن است. فیبر چاقی موضعی ناشی از این عامل را به حداقل می رساند. این نکته مهم را به یاد داشته باشید که قند موجود در میوه ها طبیعی بوده و به راحتی در بدن تجزیه می شود. انواع میوه ها مانند سیب، سبزیجات بهترین منبع غنی فیبر هستند. سیب را در میان وعده های خود از یاد نبرید.
  • خوردن بیش از اندازه مواد قندی و شیرینی جات خصوصاً شب هنگام، باعث جذب سریع قند در بدن است. شکلات، شیرینی های خامه ای، کیک خیلی کم و در روز استفاده شود. اگر فعالیت بدنی مناسبی ندارید، ورزش نمی کنید بهتر است خوردن این تنقلات را به حداقل مقدار ممکن برسانید و به جای آن پ مواد غذایی مفید مانند سری غلات را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

کوچک کردن شکم/ روش های طبیعی کوچک کردن شکم برای خانم ها و آقایان

  •  غلاتی مانند جوی دو سر حاوی فیبر و پروتئین است و باعث می شود مدت طولانی احساس سیری کنید و به دنبال آن کالری کمتری دریافت نمایید.
  • اگر می خواهید کوچک کردن شکم را در مدت کوتاهی تجربه کنید و به تناسب اندام ایده آل خود برسید قند، شکر و نوشیدنی های صنعتی را کنار بگذارید. انواع نوشابه ها و نوشیدنی هایی که حاوی شکر هستند قند حاصل از آنها در بدن به صورت گلوکز و فروکتوز تجزیه می شود. فروکتوز طی فرآیندی در کبد به چربی تبدیل و به صورت موضعی باعث انباشته شدن آن در نواحی شکم است.
  •  معده خود را با آب پر کنید. آب با پر کردن حجم زیادی از معده باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کالری دریافتی را به حداقل خود می رساند. مصرف آب قبل از خوردن غذا، یکی از ساده ترین راه های ممکن برای کوچک کردن شکم است.
  •  مصرف مواد حاوی سدیم و نمک را کم کنید. وجود نمک زیاد در وعده غذایی شما باعث تجمع آب در اطراف شکم است. با کاهش نمک، چاقی ناشی از این عامل را حذف کنید.

2- سبک زندگی سالم

  • داشتن روش های سالم برای زندگی، الگوهای مناسب می تواند همراه با داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش، چربی های اضافی بدن را کاهش دهد. سعی کنید همواره غذای خود را با آرامش مصرف کنید. هرگز در خوردن غذا عجله نکنید. هضم غذا از فاکتورهای مهم در کاهش مشکلات گوارشی است. تخمیر نادرست غذا موجب مشکلات معده است و آثار منفی آن به زودی در شکم دیده می شود.
  • عدم فعالیت مناسب روزانه، برجسته شدن شکم را به دنبال دارد. نشستن طولانی مدت پشت میز کامپیوتر از علل شایع افزایش چربی است و به بد فرم شدن شکل بدن منجر می شود. نحوه نشستن خود را اصلاح کنید. صاف و درست بنشینید با این کار شکم صاف و تخت به نظر می آید.

کوچک کردن شکم/ روش های طبیعی کوچک کردن شکم برای خانم ها و آقایان

3- ورزش های مناسب

  • اگر تغذیه نامناسب دارید، زندگی پر مشغله و استرس زایی دارید و بدتر از آن ورزش هم نمی کنید حتما منتظر جا خوش کردن چربی ها در شکم و پهلوهای خود باشید. چربی شکم مقاومترین چربی است و می توان گفت آخرین سری از چربی بدن است که شروع به آب شدن می کند.
  • بهترین روش برای سوزاندن چربی شکم ورزش هوازی است. روزانه به مدت نیم ساعت پیاده روی، دویدن، شنا یا کوهنوردی را در برنامه خود قرار دهید. حتی اگر رژیم غذایی مناسبی داشته باشید اگر ورزش هوازی انجام ندهید موفق به آب کردن شکم خود نخواهید شد.

تمرینات شکمی متنوعی را می توان انجام داد که به چند مورد اشاره می کنیم:

  1. داراز نشست انجام دهید، روزانه حداقل سه نوبت و در هر نوبت حداقل 30 بار این حرکت را تکرار کنید
  2. حرکات دوچرخه مانند انجام دهید.
  3. به پشت بخوابید و پاهای خود را به صورت مستقیم به بالا بیاورید و سپس به موقعیت اولیه برگردانید. این حرکت را باید روزانه 20-30 عدد انجام دهید.

برای داشتن شکمی صاف و کوچک کردن شکم بهتر است هر سه عامل رژیم غذایی، ورزش و سبک زندگی سالم را رعایت کنید. کمبود یکی از عوامل منجر به انباشته شدن چربی است. سعی کنید روزانه کالری دریافتی کمتر، پیاده روی بیشتری داشته باشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۰۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام.بسیار ممنونم از مطالب مفیدی که در سایت خوبتون گذاشتید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام.بسیار ممنونم
آخرین اخبار