رتبه نخست صادرات سفال در همدان

مدیرکل گمرک استان همدان از رتبه نخست صادرات سفال در این استان خبر داد.

همدان رتبه نخست صادرات سفال در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛جمال خشوعی، مدیرکل گمرک استان همدان با بیان اینکه همدان بیان کرد: در دو ماهه امسال 2 میلیون و 435 هزار دلار سفال از همدان به سایر کشورها صادر شده که این محصول به رتبه نخست عمده‌ ترین کالای صادراتی همدان تبدیل شده است.

وی از نظر تولید صنایع دستی یکی از استان‌های مطرح کشور محسوب می‌شود، گفت: صادراتصنایع دستی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روند مناسبی را داشته است.

مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به اینکه صادرات سفال 15 درصد از صادرات کل استان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: سفال صادراتی از استان همدان به سایر کشورها 385 هزار کیلوگرم وزن داشته است.

خشوعی با بیان اینکه صادرات سفال استان همدان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 237 درصد رشد داشته است، آمریکا، آلمان، ایتالیا، هلند، رومانی، روسیه، ارمنستان، ترکمنستان، قزاقستان، اکراین، آذربایجان، کویت، اندونزی، بنگلادش، کنیا، سومالی، پاکستان، افغانستان، ترکیه، سوریه و عراق را عمده کشورهای دریافت‌کننده کالاهای صادراتی همدان دانست.

وی با اشاره به انتخاب شهر لالجین به عنوان شهر جهانی سفال تصریح کرد: اقدامات متعددی برای حمایت از صنعتگران استان همدان برای تولیدات صادرات محور شده که خوشبختانه نتیجه مناسبی نیز داشته است.

مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به اینکه توسعه صادرات غیرنفتی یکی از اولویت‌های استان همدان بوده و تمام تلاش بر افزایش میزان صادرات صنایع دستی به‌کار گرفته شده است تصریح کرد: صادرات صنایع دستی استان باید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یابد که هماهنگی لازم در این زمینه ایجاد شده است.

خشوعی فرش را یکی از مهم‌ترین کالاهای تولیدی همدان دانست و گفت: فرش دستباف همدان با توجه به سابقه و کیفیت بالایی دارد که در بازارهای جهانی نیز شناخته شده است ولی به سبب تحریم‌ها در سال‌های اخیر میزان صادرات کاهش یافته بود.

انتهای پیام/ ب

افزایش صادرات سفال در همدان

برچسب ها: صنایع دستی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.