فرماندار رزن گفت؛

صرفه جویی بیش از ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب در رزن

 فرماندار رزن بابیان اینکه از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۶۳۷ حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان مسدود شده است، گفت: هدف از انسداد چاه های غیر مجاز حفظ منابع زیر زمینی آب است.

صرفه جویی ۱۲۳ میلیون متر مکعبی آب در رزنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  سید رضا سلامتی فرماندار رزن در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رزن با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۶۳۷ حلقه چاه غیر مجاز در شهرسان رزن مسدود شده است، افزود: با این اقدام ۱۲۳ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

  وی با بیان اینکه شهرستان رزن در زمینه نصب کنتور های هوشمند در استان همدان رتبه نخست را دارد ، گفت: ۴۷۸ دستگاه کنتور هوشمند برای جلوگیری از بهره برداری های غیر مجاز منابع زیر زمینی آب در رزن نصب شده است.

سلامتی ،مجموع عمق چاه های مسدود شده را ۴۷ کیلومتر عنوان کرد و افزود: ۴۹ درصد صرفه جویی آب استان همدان متعلق به شهرستان رزن است.

وی گفت: شهرستان رزن رتبه نخست استان را در سرانه ایجاداشتغال روستایی دارد و باید با هدفمند کردن اقتصاد روستایی ،وابستگی به آب را در بحث اشتغال کاهش دهیم.

فرماندار رزن نسبت به جایگزین کشت های کم آب بر مثل زعفران تاکید کرد و گفت: باید در راستای آگاهی و آموزش کشاورزان برای کشت محصولات کم آب بر اقدام شود.

سلامتی همچنین افزود: پارسال  در بخش کشاورزی ۷ میلیون لیتر سوخت نسبت به سال ۹۶ صرفه جویی شد.

انتهای پیام/د.ا

۶۳۷ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رزن مسدود شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار