طوفان درختان در کوهدشت را شکست

رئیس اداره هواشناسی کوهدشت گفت: طوفان شدید در شهرستان کوهدشت سبب شکسته شدن درختان شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بهروز مرادپور رئیس اداره هواشناسی کوهدشت با بیان اینکه سرعت وزش باد در ایستگاه هواشناسی کوهدشت ۳۶ کیلومتر برساعت ثبت‌شده، اظهار داشت: ایستگاه هواشناسی کوهدشت در روستای آبباریکی واقع است، بنابر این سرعت وزش بادی که در این منطقه ثبت شده، می‌تواند با نقاط دیگر کوهدشت متفاوت باشد.

وی با بیان فاصله ایستگاه هواشناسی شهرستان با مرکز شهر کوهدشت افزود: با توجه به شکستن درختان در برخی از خیابان‌های این شهرستان می‌توان گفت که وزش باد با سرعت بیشتری در شهرستان کوهدشت رخ داده‌است.

رئیس اداره هواشناسی کوهدشت عنوان کرد: سرعت وزش باد در کوهدشت تا حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود، اما ملاک تعیین سرعت وزش باد آمار‌های ثبت‌شده در ایستگاه هواشناسی است.

مرادپور بیان کرد: در روز‌های شنبه و یک‌شنبه در کوهدشت وزش باد شدید، رعدوبرق و رگبار و در روز دوشنبه نیز وزش باد و هوای ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در کوهدشت سرعت وزش باد ۸۲ کیلومتر بر ساعت نیز ثبت‌شده، تصریح کرد: میزان بارندگی شهرستان کوهدشت در ماه اردیبهشت ۱۸۶.۱ میلی‌متر بوده که این میزان بارندگی از سال ۷۶ که ایستگاه هواشناسی در این شهرستان تأسیس شده، بی‌سابقه است.

انتهای پیام/م

طوفان کوهدشت را درنوردید

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.