عشایری گفت: در بازآفرینی شهری توسعه‌گرانی که­ از انرژی‌های پاک استفاده کنند از کاهش یک درصدی سود تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

کاهش یک درصدی سود تسهیلات در صورت استفاده از انرژی‌های پاکبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی در چهل و سومین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار گفت: طبق بند (الف) ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه، برنامه ملی بازآفرینی شهری برای نوسازی سالانه ۲۷۰ محله هدف از جانب وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های درگیر مانند شهرداری‌ها و وزارت کشور تدوین و در ستادهای ملی بازآفرینی شهری پایدار بحث و بررسی شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری سی و نهمین جلسه ستاد ملی که با حضور رئیس جمهور تشکیل شد، بیان کرد: برنامه ملی بازآفرینی در این نشست تصویب و از جانب رئیس جمهور به تمام دستگاه‌های عضو ستاد ابلاغ شد.

معاون وزیر راه­ و شهرسازی تأکید کرد: در این جلسه پنج درخواست از سوی وزیر راه و شهرسازی از رئیس جمهور مطرح و مقرر شد این درخواست ها در کارگروه ویژه پیگیری تحقق طرح امید برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار پیگیری شود.

­عشایری افزود:­ تصویب دستورالعمل حمایت از توسعه گران، کاهش سود تسهیلات مسکن یکم در بافت‌های فرسوده از ۸ به ۶ درصد، اجرای ماده (۶) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، حذف هزینه‌های غیرساختمانی و سمت دهی منابع مالی دستگاه‌های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار به محدوده‌ها و محلات هدف برنامه از جمله این ۵ درخواست به شمار می‌رود.

وی در ادامه همچنین از تصویب آئین نامه ۲۱ بندی تحت عنوان آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار در جلسه هیئت وزیران خبر داد و گفت: متن نهایی تصویب نامه تنظیم شده شامل ۲۱ بند بوده و دارای سه بخش کلی است که طرح های بازآفرینی شهری پایدار در محدوده اراضی دارای مالکیت خصوصی، طرح های بازآفرینی شهری پایدار با استفاده از اراضی دولتی و سایر مشوق ها جهت تسهیل در فرآیند­ بازآفرینی شهری پایدار از جمله آن به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار