طرح کلید به کلید راهگشای نوسازی بافت‌های فرسوده است

نائب رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران گفت: اجرای بازآفرینی شهری در گرو طرح کلید به کلید و حمایت از بخش خصوصی است.

طرح کلید به کلید راهگشای نوسازی بافت‌های فرسوده استایرج رهبر نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه نوسازی در بافت‌های فرسوده از چند ماه گذشته به صورت کاملا جدی شروع شده است، گفت: با حمایت از بخش خصوصی، ارائه طرح‌های تشویقی و فراهم کردن زمینه‌های لازم می‌توان طرح بازآفرینی شهری را در مدت زمان کوتاهی اجرایی کرد. 

وی با بیان اینکه در طرح بازآفرینی شهری باید اختیار کامل ساخت پروژه‌ها به انبوه‌سازان داده شود، تصریح کرد: برگزاری جلسات هفتگی و مرور کارهای انجام شده از سوی پیمانکاران در ساخت بهتر پروژه‌ها می‌تواند مؤثر باشد.

رهبر با یادآوری طرح کلید به کلید در محله سیروس تهران گفت: طرح کلید به کلید در چند سال اخیر در برخی از محلات تهران انجام شد اما به دلیل عدم حمایت دولت در سال‌های گذشته این طرح  نیمه کاره رها شد. بنابراین در طرح بازآفرینی شهری با اجرای دقیق و برنامه ریزی شده طرح کلید به کلید می‌توان بافت‌های فرسوده را  نوسازی کرد.

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران تأکید کرد: هم اکنون بزرگترین مشکل در طرح بازآفرینی شهری همکاری و مشارکت ساکنان بافت‌های فرسوده است، دولت باید با اطمینان بخشی، ساکنان آنها را برای نوسازی واحدهای خود متقاعد کند.

وی در پایان گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری نیازمند عزم جدی دولت و حمایت از بخش خصوصی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار